Trept

10 oktober 2022 - Trept, Frankrijk

Maandag 10 oktober

Ook gisteravond weer geen prijs met de postcodeloterij gewonnen. Daarna “Five” gekeken maar we hadden beter kunnen gaan scrabbelen want we vinden er eigenlijk niet zoveel aan.

Vanmorgen wat bewolkt maar ook de zon en het zoemertje hoefde weer niet aan.

Dan klaarmaken voor de volgende rit.

We vertrekken om 9.40 uit La Begude de Mazenc en het is 17 graden.

We gaan via een prachtige weg naar Crest en zo verder naar Roman sur Isère. Ook hier veel wijn en lavendel. Voorbij Roman de D52 naar Roybon. Deze slingert door het landschap en moeten ook nog over een colletje van 500m. Niet hoog maar de weg versmalt en ook aan Bep haar kant heb je een prachtig uitzicht maar ook dieptes! Op het smalste deel van 8km komen we nog een vrachtwagen tegen en nu is Bep helemaal niet meer blij! We kunnen elkaar net passeren door alletwee zoveel mogelijk aan de kant te gaan en voorzichtig elkaar passeren! Verder gaat het beter en wordt de weg wat breder. Maar alle tankstations onderweg zaten op één na zonder brandstof. Bij die ene stond een rij waar je lang moest wachten voordat je aan de beurt bent. Wij rijden verder en bij een Intermarché in Saint Siméon de Bressieux zijn alle soorten brandstof nog voorradig en niet zo’n lange rij en 4 pompen. Wij achteraan aangesloten en na 10 min. aan de beurt. Ging maar 15 liter bij, voor €1,90/L, maar de tank weer vol en kunnen zo in ieder geval Frankrijk uitkomen.

We rijden door en, omdat er geen knappe parkeerplaats is, besluiten we om op de camperplaats te gaan eten. In Trept om half twee aangekomen en er staat slechts één camper. Camper neergezet en eten. Stoelen eruit en lekker in de zon gaan zitten want het is heerlijk weer.

We kregen ook bericht van onze kleinzoon, Tom, dat hij vandaag geslaagd is voor zijn rijbewijs en voor de eerste keer afgereden! Hij heeft zichzelf een mooi cadeau gegeven voor zijn 18e verjaardag as zaterdag.

Ik loop nog een rondje en er is weinig te zien. Wel is er een fietspad van fijn grind dat is gemaakt op een oude spoorlijn. We staan naast een grote camping, Les Trois Lacs, maar die is gesloten.

Ook kijken we op Maison forte de Montagnieu, dat gebouwd is in de 14/15e eeuw. Het is een Historisch Monument en is nu eigendom van Communauté du Chemin Neuf die er spirituele sessies in houden. Het is me te ver lopen om daar te gaan kijken!

Als we aan de thee zitten gaat de Fransman weg en zitten we nu alleen op de camperplaats. Maar meestal tegen etenstijd zijn er fransen die nog een plaatsje voor de nacht. zoeken.

Ook het wijntje kunnen we buiten drinken maar als het kwart over zes is gaan we naar binnen omdat de zon achter de bomen verdwijnt.

Bep gaat een half uur later het eten maken.

Om half acht is het donker met een heldere hemel.

1. Diane Honingh:
    10 oktober 2022
    Zo heerlijk nog steeds buiten zitten in de middag.