Jarig

22 mei 2023 - Évoramonte, Portugal

Maandag 22 mei, Bert 75 jaar!

Gisteravond TV gekeken naar het programma van Yvonne Jaspers die met chauffeuse Betty, met de camper, in  Engeland was. Aan boord, Janine en Sander, die een schapenfarm bezochten en daar weer nieuwe ideeën opdeden. Wij vinden dat een leuk programma waar ze in de mooie Cotswolds waren (zijn wij ook geweest).

Lagen eigenlijk vroeg in bed, zijn nog niet helemaal gewend aan het uurverschil!

Daardoor hadden we vanmorgen al vroeg felicitaties. Heel veel apps en telefoontjes gekregen en vanuit hier allemaal nog bedankt. Dus daar had ik het druk mee vanmorgen.

Het had vannacht nog wat geregend maar toen ik brood ging halen bij de receptie schijnt de zon al weer en loopt de temperatuur weer omhoog.

Toen ik bij de receptie was had ik nog gevraagd naar het “ontkurken” van de eiken. Die kurk is een beschermlaag voor de bast en als de kurk er af is gehaald duurt het 9 jaar voordat er weer kurk vanaf gehaald kan worden.

Ook vonden we veel stukjes marmer op onze wandeling. Hij vertelde dat hier dichtbij een marmergroeve is en dat grind waar wij op staan ook van marmer is!

Dan is er tijd voor koffie dat we buiten drinken en we zien de ene na de andere vertrekken. Het wordt stil op de camping.

De ochtend brengen we lekker rustig door met wat lezen en schrijven.

Vandaag dus een rustdag want als je onderweg bent en krijgt diverse appjes en telefoontjes is dat lastig.

Zo verstrijkt de dag met nog wat face time gesprekken en zien dat de camping toch weer veel bezoekers krijgt.

Na de thee de douche bezocht zodat we morgen weer fris en fruitig de reis kunnen voortzetten.

Dan nog een lekker wijntje voordat Bep het eten gaat maken.

Het is hier een mooie camping maar niet veel te bekijken. En ook op de fiets is geen optie omdat je dan over een drukke weg moet waar de auto’s langs je heen razen.

Of je moet de camper nemen om hier wat plaatsjes in de buurt te gaan bezoeken.

Maar vandaag dus een rustige dag met heel veel aandacht voor mij via de diverse kanalen.

We eten binnen want de lucht dreigt wat en een bui regen kunnen we niet hebben als we zitten te eten.

We willen Rutte even kijken die bij VI aanschuift bij de tafel, maar dat is voor ons al half negen dus van buiten zitten zal niet zoveel meer komen.

1. Yvonne Kwakman:
    22 mei 2023
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele gezonde jaren samen met Bep
  2. Corrie en Fren:
    22 mei 2023
    Beste Bert, van harte gefeliciteerd met het behalen van 3/4 eeuw op deze wereld. Maak er nog een fijne avond van samen met Bep en neem er maar een extra hassebassie op👌👀😉 groet, Corrie en Fren
  3. Diane Honingh:
    23 mei 2023
    Hahaha, een glaasje wijn extra. Nou, wij hebben hier ook maar een extra borrel gedronken op je verjaardag!
  4. Tom:
    23 mei 2023
    Een rustige verjaardag is ook fijn! Lekker de hele dag verwend door oma?
  5. Bert en Bep Honingh:
    Ja, Tom, de hele dag verwennerij 🤪