Laatste dag Conil de la Frontera

14 mei 2023 - Conil de la Frontera, Spanje

Zondag 14 mei Moederdag

Tot 10 uur gisteravond buiten gezeten. Dan een film op Netflix gekeken, niet naar het Songfestival. Vanmorgen las ik dat Zweden gewonnen had.

Het is weer mooi weer vandaag en berichten komen binnen over een goede Moederdag. Van deze kant natuurlijk ook een fijne Moederdag gewenst. Wat was dat vroeger anders toen er nog geen mobiele telefoons waren!

Voor de koffie eerst aan het werk, Bep binnen kuisen en ik de buitenkant van de camper weer glimmend maken.

Dan aan de koffie en ik in de bediening!

Als ik om half twaalf brood ga halen zie ik de “uittocht van Egypte”, heel veel Spanjaarden die vrijdag  zijn gekomen vertrekken weer! Heel veel Spanjaarden gaan er het weekend op uit en daar moeten wij ook rekening mee houden dat er nog plaats is op een camping of camperplaats.

Na het eten ga ik nog een rondje fietsen. Ga de camping links af en dan kom ik op een slechte asfaltweg, vol met kuilen en bulten. Na een tijdje kom ik in Roche en zie dat we hier samen eergisteren zijn geweest. Ga links af het dorp door en kom op de  weg naar de vuurtoren. Eergisteren was er geen auto op de parkeerplaatsen te zien en nu stond het vol!

Langs de vuurtoren en dan naar de haven gefietst waar veel vissersboten liggen, zijn niet te groot maar varen er wel mee op de Atlantische Oceaan!

Dan de steile klucht weer omhoog en zo via het zand/ grindpad weer naar de camper.

Dan de fietsen weer achterop en onder het zeil.

Dan twee moederdag gesprekken, één uit Marken en één uit Broek. Bep was net wezen douchen dus nam ik de honneurs waar. Ik ook douchen en de thee maar overgeslagen!

Een wijntje gedronken en ik later bij het restaurant een “Take Away” besteld en dat in de camper opgegeten. Onder het eten naar Studio Sport gekeken en zag dat Feyenoord terecht kampioen van Nederland werd. Het is op dit ogenblik gewoon de beste ploeg van Nederland en Arjan Slot heeft daar enorm goed werk afgeleverd.

We zitten nog even buiten maar er is een windje dus gaan we de luifel afbreken om zo morgen weer naar een nieuwe bestemming te gaan.

1. Tom:
    15 mei 2023
    We waren lekker uiteten voor Moederdag voordat de oudjes ons verlieten voor Gran Canaria, super oneerlijk! Ik nu in Amsterdam, het is hier erg fijn!!
  2. Diane Honingh:
    17 mei 2023
    Oudjes! Die Tom krijgt praatjes….