Laatste dag Peniscola

10 mei 2022 - Peñíscola, Spanje

Dinsdag 10 mei

Gisteravond dus nog een tijdje buiten gezeten en wel nog naar Beau gekeken die kritiek had op Yvonne Jaspers  met haar programma Boer Zoekt Vrouw. Ik denk dat het jaloezie is omdat dat programma op NPO drie miljoen kijker trekt en het niet van RTL is!

Vanmorgen weer prachtig weer, dat is waarom we naar Spanje zijn gekomen. Na wat klusjes gaan we koffie drinken en komen de Friezen uit Heerenveen even praten over de lantaarnpaal en over de strubbelingen met de eigenaar en de verzekering. Maar het komt best goed want ze zijn bijdehand genoeg!

Dan pakken we de fietsen en rijden via een omweg naar het strand. Dat is niet het doel want wij Zijn geen strandmensen, misschien voor één uur.

Het doel was een winkeltje dat gisteren gesloten was en Bep daar wat had gezien wat haar wel aanstond. Dus zij naar binnen en kwam met een tasje naar buiten, geslaagd!

Via een andere omweg fietsen we naar de Aldi waar we nog wat boodschappen meenemen

We zijn etenstijd weer terug.

Na het eten ga ik nog een stukje fietsen, het binnenland in. De bedoeling was naar Càlig te fietsen.

Via Komoot een route gezien en eerst ging ik al over de doorgaande weg (C141) maar wel met een kleine meter naast de streep voor de fietsers. Maar de auto’s racen je dan voorbij en dat is niet leuk fietsen. Dan heb ik nog twee hindernissen, ik moet de N340 onderdoor, tunneltje van 1,50 hoog, en ook de AP7 onderdoor via een viaduct. Nog even verkeerd gereden maar het kwam toch goed.

Na deze hindernissen kwamen er nog een paar, moest over het spoor, over een steile helling en daarna kwamen er een paar beste beklimmingen. Je denkt als jongen uit de lage landen dat je een Mattieu v/d Poel bent maar dat valt erg tegen. Laagste versnelling, hoogste ondersteuning en ik kwam boven. Daarna een afdaling en zag Càlig in de verte liggen in het dal. Dit zou dus een lekkere afdaling worden maar ik moest ook terug! Had met Bep afgesproken dat ik ong. half vier weer terug zou zijn en ik keek naar mijn batterij en had nog twee blokjes over (gisteren niet in de oplader gedaan!). Ik zag m’n geest al dwalen als ik er naar toe zou rijden. Dus ik was wijs en maakte een foto van Càlig en draaide om. Nog even zoeken hoe ik de twee hindernissen moest overbruggen en niet via de C141 maar via een binnenweg die ik gisteren gereden had naar de camper terug.

Bep zat heerlijk in de zon en ik meteen de batterijen in de oplader. Dan douchen en de fietsen achterop gezet. Ook meteen wat spullen opruimen die we vandaag niet meer nodig hebben.

Bep ook douchen na de thee en daarna nog genieten van de zon en het wijntje.

Bep gaat over half zeven het eten maken en de wind die vanmiddag wat opstak gaat net als andere dagen, liggen. Na het eten kunnen we nog lekker buiten zitten want het is nog heerlijk.

1. Diane Honingh:
    10 mei 2022
    O, wat heerlijk dat je in de avond ook nog zo lekker buiten kan zitten. Gisteren was hier een prachtige dag. Ik heb zelfs in de middag de parasol erbij gepakt! Vandaag was er geen zon, maar de temperatuur was wel goed. Er kwam alleen aan het eind van de ochtend behoorlijk wat wind. Maar koud werd het niet.
    Volgende keer toch maar even je batterij van te voren opladen. Want ja… behalve dat je denkt dat je natuurlijk met gemak kan fietsen als van de
    poel, je bent ook geen 20 meer 🤭