Meerssen

17 september 2020 - Valkenburg aan de Geul, Nederland

Donderdag 17 september

Gisteravond na het douchen nog een spel Scrabbel gedaan dat ik nipt won, dus de stand weer gelijk. Ook weer op steekmuggenjacht, hoe ze binnenkomen is me een raadsel.

Vanmorgen, zijn ze denk ik nog niet goed wakker, nog 4 doodgeslagen met het bloed van ons op de muur!

Het is weer mooi weer, de zon schijnt volop, maar het is nog wel fris zodat de kachel even aanmoet om de kou uit de camper te krijgen.

We hebben geen haast want we kunnen pas na 14.00 uur in Meerssen terecht. Had dinsdag besproken en woensdag helemaal vol en vandaag nog twee plaatsen, vandaar.

Nog afscheid genomen van de boer en opa en gezorgd dat de camper weer helemaal vol en leeg was toen we om 10.20 vertrokken. Eerst naar Deventer en dan de N348 langs Gorssel en Eefde naar Zutphen. Daar gaan we via de oude brug (3.10m hoog!) de IJssel over.

Langs de IJssel over de N348 naar Arnhem. Daar even voor, op de A348, op een parkeerplaats koffie gedronken. Om Arnhem heen en komen op de A50 waar we de Waal over gaan. We nemen een stukje A73 en slaan af naar Mook. Bij Mook op een parkeerplaats gestopt bij een pannenkoekenhuis om te eten.

Daar hebben we jaren geleden ook gestaan met Tineke om een wandeling te maken. Maar nu niet wandelen of pannenkoeken eten maar gewoon brood eten!

Verder over de N271, langs de Maas, die niet zo druk is en waar je ook nog wat ziet.

Bij Knikkerdorp! rechts af  de N270 op en de Maas over en komen weer op de A73.

De drukte valt mee maar als de A2 er bij komt is het wel een stuk drukker.

Er was wel in de mail geschreven dat we even op de website moesten kijken hoe we moesten aanrijden vanwege een tunnel waar we niet onderdoor konden.

Maar wij volgden de Tom Tom en sloegen afslag 51 (Meerssen) over en namen de volgende.

Daar kwam een bord van dat we niet breder dan 2,30 meter mochten zijn. Nu dat zijn we dus en doorgereden. Kwamen voor een hele smalle brug die niet zoveel breder was dan de camper.

Maar met aan beide kanten 5cm over kwamen we over de brug en zo op camping ‘t Geuldal” in Meersen aan om 5 voor drie. Op deze camping hebben ook zoon Kees en Natascha + kids gestaan en vonden het een prima camping.

In de rij voor de receptie want er mag maar één persoon tegelijk in. Had alles al besproken en met wat mededelingen en papieren gingen wij naar de aangewezen plaats. Het is bijzonder druk hier want ik had dinsdag gebeld en vandaag waren er slechts twee plaatsen beschikbaar.

Maar een mooie plaats, water en stroom op de plaats en ook de zon en de schotel doet het hier op deze plaats.

Luifel uit, stoelen en tafel er uit en even later zitten we aan de thee.

Daarna een wijntje en als Bep om 18.15 naar binnen gaat om het eten te maken, haal ik de fietsen er af en ga ook naar binnen want de zon gaat achter de bomen.

Bep afwassen en ik de vuilnis weggooien en de administratie.

1. Diane Honingh:
    18 september 2020
    Knikkerdorp... bestaat dat echt?