Lettele

16 september 2020 - Bathmen, Nederland

Woensdag 16 september

Gisteravond wilde Bep haar boek uitlezen, dus geen spelletje en op de TV is ook weinig aan.

Alleen het nieuws en weer bekeken. Het nieuws ging natuurlijk over de troonrede en wat ons allemaal te wachten staat. We zullen zien hoe het een en ander zich gaat ontwikkelen.

We hebben nog wel wat steekmuggen te pakken weten te krijgen maar je kunt er nooit één teveel doodslaan maar wel een paar vergeten en dat was dus gebeurd.

Vanmorgen weer mooi weer en we hadden gisteren besloten om toch nog een dag langer te blijven. Het is mooi weer en heerlijk rustig en je kunt mooie fietstochten maken.

Er vertrekken er twee en met het vrouwtje van de Hymer uit 1991 maak ik een praatje. Ze hebben thuis nog een oldtimer, een Buick. Hebben daarvoor een Plymouth gehad en een oude Harley Davidson. Gaan nu naar een museum van oude motoren en daarna van oldtimers.

Wij gaan aan de koffie en daarna op de fiets weer een rondje maken. Nu wat noordwaarts en komen in Nieuw Heeten dat gemeente Raalte is en 1150 inwoners heeft. Er staat een parochiekerk, St Joseph, uit 1923. Ik was eigenlijk gestopt omdat ik dacht dat er een militaire begraafplaats was. Want allemaal dezelfde stenen. Maar dat is hier de regel. Het is in tweeën gedeeld, op het ene stuk staan oudere stenen en op het andere stuk nieuwe stenen die onderhoudsvriendelijker zijn. Maar wel allemaal hetzelfde, wel zo makkelijk.

Even na Nieuw Heeten zien we een bankje in de zon en eten daar ons eten op. Dan verder via Lettele terug naar de camper en we hebben er ruim 30km op zitten. We hebben weer een mooi rondje gemaakt door een mooi gebied.

We hebben eigenlijk tekort brood voor morgen en dat ga ik even halen in Bathmen. Ik had gisteren ook gezien dat er geallieerde vliegers hier liggen begraven. Nog even gezocht en gevonden op de oude begraafplaats. Daar liggen 10, Canadezen, Australische en Engelse, vliegeniers van twee bommenwerpers die op 2 maart 1943 en 13 juni 1944 zijn neergeschoten door een Duits jachtvliegtuig.

Ik maak nog een ommetje met de fiets en ben om 3 uur weer terug.

We ruimen meteen de luifel op want de zon gaat achter de wolken en is niet meer nodig.

Buiten thee drinken en als we aan ons wijntje toe zijn komt de zon weer terug.

Wel is het frisser geworden met de noorder wind die vandaag is gaan waaien.

Om half zeven gaat Bep met het eten beginnen.

Het wordt frisser dus de stoelen en tafeltje naar binnen en ik ook!

We eten de andijvie van gisteren en smaakt goed!

Ook begint aan de overkant de Yoga lessen, voornamelijk vrouwen (5)

Bep wast weer af terwijl ik de administratie doe.

1. Diane Honingh:
    18 september 2020
    Je hebt wel steeds mazzel pa, je hoeft nooit te helpen met de afwas.