Étang sur Arroux

29 september 2018 - Étang-sur-Arroux, Frankrijk

Zaterdag 29 september

Gisteravond weinig verlichting op de camping en de maan kwam wat laat op dus pikkedonker.
Later werd het terrein door de maan verlicht want de lucht was weer kraakhelder.
Vanmorgen gewekt door de zon en een strak blauwe lucht. Ik denk dat we er goed aan hebben gedaan om nog een weekje in Frankrijk er aan vast te plakken na een rondje Ierland.
Het sanitaire gebouw is een stuk lopen en want het andere is al afgesloten. Hier een gemengd gezelschap, mannen en vrouwen in één ruimte. Maar wel discreet, al is alles in één ruimte, WC, douche en wasbakken. Na het ontbijt ga ik de achterkant van de camper schoonmaken want die ziet er niet uit! Bep heeft dochter Tineke aan de telefoon en die had eigenlijk een verassing voor ons in petto maar omdat we wat eerder terugkomen als zij verwacht had gaat dat niet door.
We drinken koffie achter de camper, in de luwte, want er waait een windje en dat is fris.
Ik doe een rondje camping en zie nog een riviertje, vandaar Deux Rives, twee rivieren, de Arroux en de Mesvrin.
Na het eten ga ik een rondje lopen. Eerst naar de supermarkt kijken of die open is. Dat is zo en stuur Bep een app dat ze rustig wat boodschappen kan gaan doen. Ik loop langs de rivier tot dat ik niet meer verder kan en ga terug. Dan een ander pad ingeslagen en loop langs het voetbalveld waar kleine jongetjes training krijgen maar er is geen wedstrijd. Loop verder en zie de prachtige omgeving van Etang sur Arroux.
Loop ook langs het tennisveld waar ook niets te doen is. Ik denk dat ze vandaag allemaal boodschappen moeten doen!
Loop over de camperplaats die hier ook aanwezig is, en als ik in de buurt van de supermarkt kom zie ik Bep de weg oversteken. Mocht van haar de tas dragen naar de camping! Bij de camping aangekomen maak ik een praatje met de buurman uit Drente en die vraagt of we zin hebben om wat te drinken. Dat doen we en heel erg gezellig gezeten. Zijn erg sportief, zij(74) heeft een racefiets en fietst nog elke week 150km! En hij(80) is daar een paar jaar geleden mee gestopt omdat hij het tempo van de ploeg niet meer bij kon houden. Hebben eerder de Alpe Huez en de Mont Ventoux een paar keer gefietst en ook de fiets elfstedentocht. Hier hebben ze elektrische fietsen en fietsen ook zo'n 50à60km op een dag (met een paar pitstops!)
Erg leuk gepraat en hadden ook diverse raakvlakken.
Om 5 uur weer terug naar de camper en nog een wijntje genomen. (Wijn na bier brengt plezier!)
We zitten nog lekker in de zon als ik me om 6 uur ga douchen. Als ik terug kom staat Bep driftig in de pannetjes te roeren maar het ruikt heerlijk. Na de afwas gaat ook Bep douchen. Ik nog even in de administratie want daar is vanmiddag niets van gekomen.

1. Diane Honingh:
    29 september 2018
    tja... daarom vroeg ik ook al twee weken of jullie echt al eerder terug kwamen. Volgende keer kom je maar gewoon terug op de datum dat je verwacht wordt!
    Hier was het vandaag ook rustig en vooral mooi weer. Het was geen straf om naar Tom te kijken. Al was het bij en tegen Purmersteijn en dat zijn nooit hele leuke sportieve wedstrijden. Maar goed, allemaal zo goed als heel gebleven en 1-4 gewonnen, prima resultaat dus. Fijne avond, kus