Nolay

25 september 2019 - Nolay, Frankrijk

Woensdag 25 september

Bep gisteravond eerst TV gekeken en later, op mijn aandringen, zijn we gaan kaarten.
Ik sta nog achter en de tijd begint te dringen! Het was spannend maar ik won met 2-1 dus de stand gelijk, 10-10
Vanmorgen wakker door enkele buitjes. We maken meteen gebruik van de faciliteiten van de camping, we gaan eerst douchen! In de camper gaat dat ook maar dit is makkelijker!
Daarna naar de supermarkt gelopen om brood te halen (1km) na het eten moet er nog even gestofzuigd worden en daarna kan ik het snoer oprollen en rijden we naar voren om de WC cassette leeg te maken. Om 10.25 rijden we van de camping af en moeten weer langs de wegwerkzaamheden. Ze zijn een nieuwe rijbaan aan het aanleggen en hebben de oude weg er uit gehaald en nieuwe putten, en dergelijke geplaatst. We rijden richting Autun en even daar voor gaan we koffie drinken. Het miezert wat en dat is natuurlijk wel lekker voor de boeren. Het is een mooie streek hier dit agrarisch stukje Bourgondië. Door Autun, dat gesticht is door de Romeinen en daar nog verschillende bouwwerken van over zijn. Na Autun is het droog en de landerijen lijken ook wel wat groener te zijn dan we de laatste dagen gewend zijn. Richting Nolay waar we om 11.35 bij de supermarkt aankomen. De boodschappen in de camper en naar de camperplaats gereden. Daar alles opgeruimd en daarna gaan eten. Er valt af en toe een buitje en dat zijn we hier niet gewend. Straks naar Bertha en Peter en de meeste keren dat we hier waren hebben we buiten gezeten. Als de zon doorkomt is het heerlijk maar als hij achter de wolken is wordt het fris. En dan af en toe nog een klein buitje! Ik ga nog even Nolay in en kijk of er nog wat veranderd is. De 14e eeuwse markthal is er nog steeds en ook de kerk Saint Martin staat er nog in volle glorie.
Morgen de rest van het verhaal van deze dag!

1. Huberdina:
    26 september 2019
    Hoi Bep en Bert, wat hebben jullie het toch getroffen met het weer,temperaturen van boven de 30 graden ,wat een luxe, hier is het kletsnat het doet al de hele dag regenen, wat een verschil met afgelopen weekend,gezellig met Jan en Liz op Jaap zijn plekje buiten gezeten tot de tweede helft van Ajax begon,heerlijk.In Uitdam voor zover mij bekend geen nieuws, alleen dat Laska is overleden,was erbij zo zielig,maar Fred slaat zich er aardig doorheen .Jaap en Heleen zijn ook nog vertrokken, maar komen zondag weer thuis.Jan heeft gisteren de landerijen gemaaid zodat de groene bakken vandaag nog geleegd konden worden.Ben de boel een beetje aan het kuisen en wassen, want wij vertrekken maandag voor een kleine week,heb er zin in.Lieverds nog een fijne vakantie verder en veel plezier bij Bertha en Peter.