Bètera

17 april 2018 - Bètera, Spanje

Dinsdag 17 april

Gisteravond was er weinig op TV dus twee potjes Skip Bo gedaan die Bep alle twee won!
Dus meteen op achterstand!
Weer goed geslapen en het was prachtig weer vanmorgen, zon en weinig wind. Elke morgen als Bep de afwas klaar heeft gebruik ik het afwaswater om de vele insecten van de voorkant te halen, het lijkt wel zo'n ouderwetse vliegenvanger die voorkant van de camper.
Om 8.40 reden we weg uit Besalù. Via een binnenweg naar Girona. We zouden als het mooi weer was de tolweg nemen om zo vanmiddag nog wat van het mooie weer te genieten. Dus de tolweg naar Barcelona wat qua drukte wel meeviel. Even daarvoor tol betaald en dan de rondweg om Barcelona heen. Daar was het enorm druk, vier banen en iedereen van de ene baan naar de andere. Toen we weer een kaartje moesten trekken voor de tolweg werd het wat rustiger. Even voor Tarragona gestopt om koffie te drinken, het was inmiddels 20 graden. Voorbij Tarragona werd het erg rustig op de weg, cruise control aan en gaan met die banaan! Om ons heen heel veel olijfbomen en ook erg veel sinaasappelbomen met heel veel sinaasappelen er aan. Ook zagen we af en toe de zee en heel veel appartementen en hotel's in de dorpjes aan de kust. Mooie dorpjes zie je hier niet. Ook zijn de landerijen wat rommelig. 100 km voor Valencia gestopt om te eten. Het weer werd steeds mooier nu al 22 graden. Wederom een bijdrage gedaan aan het wegennet dmv de tol die we moesten betalen. Afgeslagen naar Betera, daar getankt en naar de camping/camperplaats gereden. Daar kwamen we om 3 uur aan, ingeschreven en de camper op de aangegeven plaats gezet. Stoelen er uit en aan de thee. Nog wat informatie ingewonnen en morgen met de metro naar Valencia. De middag heerlijk in de zon doorgebracht. We moeten wel wat opschuiven want onze Italiaanse buurman heeft een Concorde camper van touringcar formaat en geeft veel schaduw. Vandaag 478km gereden