Brantôme

20 juni 2018 - Brantôme, Frankrijk

Woensdag 20 juni

Gisteravond tot bedtijd buiten gezeten, het was heerlijk.
Vanmorgen weer met een glimlach wakker geworden, blauwe lucht en de zon!
Maar de zon stond op de thermometer bij de deur en wees 39 graden aan om 8 uur!
Om 9.15 reden we weg uit Villeneuve de Marsan, naar de N933 die richting Périgueux gaat.
Hier net als gisteren heel veel mais en later veel dennenbomen, ook nieuwe aanplanting.De temperatuur loopt langzaam op en is 26 graden als we stoppen voor de koffie. Hier gelukkig wel parkeerplaatsen met schaduw dus de camper daar neergezet. Dan weer verder door een heuvelachtig gebied met mais en veel graan. We doen nog wat boodschappen bij de Lidl en gaan verder richting Bergerac. De temperatuur loopt nog verder op, naar 30gr! Even voor Bergerac een prachtig uitzicht over de druivenvelden. Ook mooie huizen van de wijnboeren. Om Bergerac heen richting Périgueux. 10km ervoor gestopt om te eten en te overleggen. Het doel van vandaag is de camperplaats in Périgueux maar we kiezen ook nog een alternatief voor als daar geen schaduw is! Na het eten komen we in Périgueux en het is daar druk, mede dank zij diverse omleidingen vanwege nieuwe waterleiding door de straten. We kwamen op  de camperplaats en ik mocht de verkenning doen en zag een prachtige camperplaats van 41 plaatsen en het was voor de helft bezet. Maar die stonden allemaal wat in de schaduw en de overige plaatsen waren volop in de zon. Het was inmiddels 35 graden dus werd plan 2 in werking gesteld, we gaan verder naar een camping in Brantôme. Ook daar is een mooie camperplaats maar ook volop in de zon dus afgewezen.
Ingeschreven op de camping en na wat discussie een plek gevonden met schaduw. Camper geïnstalleerd, tafel en stoelen er uit en eerst wat gaan drinken. Bep keek even naar de mail en zag een mail van tante Co. Die had het droevige bericht te vertellen dat schoonzuster,en onze tante, Nel van Geemen-Kool was overleden. Was al een jaar aan het sukkelen, maar had de strijd op moeten geven!
Ze was 78 en al 13 jaar weduwe van Ben van Geemen! Dit is even een dompertje op deze mooie dag. Wij gaan aan de thee en ook in de schaduw nemen we een wijntje en hebben het nog over Nel dat ze het goed had opgepakt na het overlijden van haar man.
Het is een grote camping en er staan dan ook heel veel Nederlanders. Morgen blijven we hier ook en ga ik mijn verkenningsronde doen. Er is ook een zwembad maar dat is voor morgen. Bep gaat voor het eten douchen want dat eten heeft ze vanmiddag al gemaakt, koude macaronischotel.
Dat vanavond om 8 uur opgegeten want dan wordt het wat koeler (26 gr)

1. Diane Honingh:
    20 juni 2018
    Echt vakantie weer!! Heerlijk.
  2. Hans:
    21 juni 2018
    Wat vreselijk leuk om jullie nog een tijdje te kunnen volgen met die mooie foto's en verhalen.
    We vonden het erg plezierig met jullie kennis te mogen maken tijdens onze indrukwekkende en prachtige Marokko rondreis.
    Het ga jullie van harte goed lieve mensen
    Dineke en Hans Harwig, Emmeloord