Essaouria

3 mei 2018 - Essaouira, Marokko

Donderdag 3 mei

Ondanks dat we uitslapen kunnen er weer vroeg uit. Wederom mooi weer al zijn de nachten fris en is het 's morgens ook nog fris in de camper. Vandaag hebben we niets op het programma ware het niet dat ze vandaag alle verjaardagen willen vieren. Er zijn 9 verjaardagen in deze 6 weken en dat willen ze gezamenlijk vieren en dat vind ik ook een strak plan. Er was een groepje dat boodschappen zouden doen en ik was daar ook bij ingedeeld maar het hele festijn werd afgeblazen omdat er teveel mensen zijn die ziek (6 diaree) zijn. Dus gaat niet door en ik kon ingezet worden ok hand en spant diensten te verlenen aan Bep die vandaag de was wil doen. Het is wel een vrije dag maar eigenlijk een verlate dag van de arbeid. Het bed moet verschoond en ook de rest van de was moet vandaag  gedaan worden. Bep kan gelukkig de centrifuge van Corrie gebruiken zodat het meeste water er uit is. Als de was klaar is en aan de lijn hangt gaan we koffie drinken. De was heeft nog geen uur aan de lijn gehangen en is al weer droog. Dus kunnen de lakens zo weer op bed. Ik loop een rondje en kijk ook even naar het mooie zwembad dat volgens insiders koud water bevat. Ook aan vele lijnen hangt was, iedereen maakt gebruik van deze dag om de wasmand weer leeg te krijgen.
Na het eten ga ik de camper wassen want Bep heeft de binnenkant gedaan en dan is wel aardig als de buitenkant ook schoon is. Rien komt langs en zegt dat het mannenuur is aangebroken. Dat is om 3 uur de gewoonte in Deurne en ja je moet je aanpassen! Dus daar een biertje gedronken en toch nog even gezwommen in het zwembad. Het is even doorkomen maar dan is het heerlijk! Meteen daarna even onder de douche zodat ik weer schoon onder de schone lakens kan deze avond! Om half zes briefing en wordt de route voor morgen besproken en ook de wetenswaardigheden. Vandaag is er iemand naar het ziekenhuis geweest met de reisleiders ( een hele belevenis!) maar dat gaat weer goed en er zijn nog mensen die niet lekker zijn en morgen nog een dag hier blijven. Als je in de schaduw komt te zitten moet het vest aan want de wind die hier elke middag opsteekt, de passaatwind, is echt fris. Bep gaat daarna aan het eten beginnen die wij binnen opeten.

1. Diane Honingh:
    3 mei 2018
    Goh mam, je was hangt er keurig bij hoor!
    Dat zwembad ziet er prachtig uit, het water is dus net als hier: je moet wel even door de zure appel heen maar dan is het ook wel heerlijk. Sanne haar logica is: je lichaam is gewoon veel te warm en daarom voelt het zo koud. Ook een manier om het veel te koude water goed te praten. Al is het natuurlijk nog vroeg in de tijd en had ik vandaag het idee dat het al niet meer zo koud is als aan het begin van de week. Deze week is het erg warm geweest dus goed om op te warmen.
    Wat een gedoe dat er zoveel mensen ziek zijn zeg. Lijkt me niet prettig en al helemaal niet als je daar een ziekenhuis moet bezoeken. Maar ja... het is het 1 of het ander natuurlijk.
    En wat de verjaardagen betreft: jullie zijn zeker alle 2 jarig tijdens die 6 weken. Of ma net niet meer?
    Voor ons is het de laatste avond. Sanne is nog op de neon party (soort dance feest) want gaf aan nog niet bejaard te zijn. Maar wij inmiddels weer op de kamer. Ga nog maar wat lezen tot ze
    Terug is. Fijne avond! X