Imi Ouaddar

4 mei 2018 - Agadir, Marokko

Vrijdag 4 mei

Gisteravond de foto's even veilig gesteld en Bep lezen dus een rustige avond.
Vanmorgen wederom mooi weer. 'S morgens is er helemaal geen wind en dat trekt langzaam aan naar de avond toe. Het is dan ook nog niet lekker om 's avonds buiten te zitten.
De camper wordt reisklaar gemaakt en we vertrekken om 9.20 vanaf de camping. René en Wil rijden achter ons aan om naar de Carrefour te rijden. Maar we hadden twee dipjes, de eerste was dat we ong. 4 km voor Essaouria door de politie worden aangehouden omdat we te hard gereden hebben. Ze stonden met een laser aan de andere kant van de weg en begonnen te zwaaien. Wij 300m verder gestopt en daar kwam meneer de politieagent aanlopen. Duurde even voor hij er was en ging naar René en die moest rijbewijs, kentekenbewijs en paspoort afgeven. De politieagent liep het hele stuk weer terug en bleef even weg. Wil en René daar heen en kwamen met de politieman terug en moesten 150 DH (ong. 14euro) boete betalen voor te hard rijden. Wij die voorop reden kregen niets, de agent liep weer terug en wij konden doorrijden. Het tweede dipje was de supermarkt. We waren er al een keer geweest en hadden diverse soorten wijn meegenomen om te proeven. Nu zouden we weer een voorraad inslaan voor de komende week want je kunt niet overal alcohol krijgen. Maar het is vrijdag en dan is het gebedsdag en dan is de drankenhandel gesloten! Dus wat andere boodschapjes gedaan en weer vertrokken. ( dan moeten we de noodransoenen aanslaan!) Wil en René dronken eerst koffie dus wij weer alleen op weg. Een prachtige route met een mooie omgeving. De weg was redelijk, wel wat smal en met vervelende kanten, afgebrokkeld asfalt. Om 11.45 gestopt om koffie te drinken en dan weer verder over de N1. Onherbergzaam gebied dat alleen geschikt is voor schapen en geiten. Hier kan je geiten zien die in de bomen klimmen om wat te eten maar wij hebben ze niet gezien, anderen wel.
Dan gestopt om te eten en er gaan er net wat van onze groep weer op pad. Na ruim een half uur gaan we weer op weg en rijden een stuk langs de kust. Grote golven want het waait behoorlijk! Na Tamrit nog een stukje verder en komen om half drie op de camping in Imi Ouaddar aan. Een prachtige camping met alles er op en er aan naar de Europese maatstaven. Krijgen een plaats van Wim en zetten de camper neer. Dan nog even een fles wijn en een paar blikjes bier naar René en Wil brengen om de smart wat te verzachten! De stoelen en tafel er uit en ze komen dat bij ons opdrinken. Ook Nico en Corrie komen bij ons achter de camper zitten want daar is wat luwte uit de harde wind! Gezellig gezeten en om half zeven iedereen naar zijn eigen onderkomen en Bep met het eten begonnen. Veel gaan hier uit eten maar Bep is niet helemaal lekker en blijft liever bij de camper. Na het eten de boel weer opruimen en in de administratie.

1. Diane Honingh:
    4 mei 2018
    Wat ziet het er mooi uit zeg! Hoop dat ma snel
    Opknapt. Het vliegtuig rijdt nu naar de startbaan dus ik ga uit de lucht!! Spreek jullie morgen. X
  2. Bernadette Seevinck:
    5 mei 2018
    Hoi, daar ben ik weer. Ik weet nog niet zo goed hoe het met die reacties werkt, vandaar dat er al een kort berichtje naar jullie toe is wat onaf was. Ik kijk nu voor het eerst naar jullie verslag en wat een heerlijk vrije vogels moeten jullie je voelen. Man, echt geweldig dat jullie dit allemaal beleven. Ja, ik moest effe opzoeken hoe dat plaatsje ook al weer heette waar Bert waaraggies meldde dat er al sinds 6000 jaar mensen gewoond hadden. Ubeza, heette het en dat er 48 Unesco monumenten zouden zijn. Wel heel bijzonder. Ik loop dus duidelijk achter met jullie verslagen volgen.
    De foto's beginnen nu meer een oosters karakter te krijgen. En het landschap is ook nog redelijk groen. Had meer droogte verwacht.
    En Bep, ik hoop dat je weer beter voelt en voor jullie beiden dat van de 'racekak' gespaard gaat blijven.
    En die camping zien er wel heel comfortabel uit. Goed toeven daar.
    Zijn het leuke luitjes van het reisgezelschap?
    Ik heb een heerlijk dag bij vrienden in Eersel, onze vroeger woonplaats beleefd, met Valys getaxiet. Wat een zegen dat dit in ons land allemaal mogelijk is.
    Gaat goed met mij, lekker veel energie, minder met lopen, maar dat mag de pret niet drukken. Beleef Marokko! groetjes.Bernadette