Tarifa

24 april 2018 - Tarifa, Spanje

Dinsdag 24 april

Gisteravond dus geen TV en dat zal de komende weken ook zo zijn. Zouden eerst een spelletje doen maar ik wilde eerst Tineke haar boek uitlezen. Mooi boek met een bijzonder verhaal.
Vanmorgen weer mooi weer, de vogels fluiten maar ook een houtduif die hier vlak bij zit!
Vanmorgen hadden we nog eerst het plan om naar Tarifa te rijden maar Bep wilde nog wat wassen en ook verschillende buren kwamen een praatje maken dus maar op de camping gebleven. Na het eten moest de luifel weer uit, want onze huid is nog niet aan de felle zon gewend. Eerst even wat lezen en daarna naar het strand dat 5min. lopen is vanaf de camping. De wind is weer wat aangetrokken en de kite surfers scheren weer over het water. Er staat te weinig wind om echt sprongen te maken maar toch een mooi gezicht. We zoeken een plekje en aanschouwen dit. Mooi strand en ook schoon en als je goed kijkt, grote schelpen. Wij zijn niet zulke strandmensen om daar uren te zitten en gaan om half vijf op de thee aan. Maar komen af en toe wat mensen praten en ik maak nog een proefrondje op de elektrische fiets van de buren. Al met al komen we niet aan ons wijntje toe want om half zes is er weer een breaving over morgen. Allerlei papieren die we moeten invullen en om 12 uur gaat de boot naar Tanger. Heel veel papieren (zouden die Marokkanen ook zoveel papieren moeten invullen als ze naar Nederland komen?) Nog meer uitleg en het is over zevenen als het afgelopen is. Degene die fietsen mee hebben kunnen die hier in een schuur achterlaten en gaan die inleveren. Wij naar de Pizzeria en daar zaten ook al Nico en Corrie uit Berkhout en later kwamen Henk en Wimmie uit Oranjewoud ook Pizza eten. Wij bij elkaar gaan zitten en het was reuze gezellig met natuurlijk wederzijdse kennissen. (Bob Nooi en Hans Brandt) het was dus al weer laat dat we terug waren bij de camper. Dan buiten de boel opruimen en dan naar binnen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Diane Honingh:
    24 april 2018
    Wat is de wereld toch klein!!
  2. Marije:
    25 april 2018
    Wat is er met die fietsen? Mogen die niet mee? Of angst voor jatten?
    Opm. Bij foto: Waarom loopt Bep in modderstroompje en niet in de zee?
  3. Diane Honingh:
    25 april 2018
    Nou Marije... mijn moeder houdt niet van de koude zee. Heb je haar ooit achter het dorp zien zwemmen? Echt.. dan moeten de mussen dood neervallen, dan wil ze het misschien overwegen (en ik ben een dochter van mijn moeder, dus herken dat)