Op de fiets naar Crevillente

7 mei 2024 - Catral, Spanje

Dinsdag 7 mei

Gisteravond TV gekeken en is het droog gebleven.

Ook vannacht geen regen gehoord op het dak! Vanmorgen weer een mooie blauwe lucht en volop de zon. ‘s Nachts slaapt het goed het is niet echt warm, het dekbed kan erop blijven.

Om 9 uur brood halen, dit keer op de fiets. We eten buiten en na de afwas en nog wat klusjes binnen en buiten de camper gaan we koffie drinken. Om 11.10 vertrekken we op de fiets naar Crevillente. Mooie fietsweg binnendoor langs vele boomgaarden, sinaasappeles, mandarijnen, citroenen, johannesbrood, vijgen, olijven, granaatappels en nog een paar gewassen die ik niet ken (wel gras!)

We moeten over het spoor wat een hele klim is. In Crevillente aangekomen gaan we naar het oude centrum wat ook behoorlijk omhoog gaat, goed dat we ondersteuning hebben!

We komen bij een kerk, Església Vella, dat geen kerkelijke functie meer heeft maar nu markthal is geworden. Alleen groenten, fruit, vlees en vis te koop. We gaan verder en komen op een plein waar ook een kerk staat, Nostra Senyora de Betlem. Staat op de fundatie van vele voorgangers maar deze is in 1772 gebouwd en in 1828 in gebruik genomen. We zijn hier achteraf twee jaar geleden ook geweest en toen, in 2022 heb ik het hele verhaal opgeschreven dus willen jullie dat weten kijk dan op het blog van 2022, alle reisverhalen en dan Crevillente. Ik ga nog even verder naar het gemeentehuis en daarna gaan we weer naar beneden. Ik rij graag een rondje dus proberen we een andere weg terug te vinden. We rijden een paar keer mis maar met Google maps komen we toch weer goed. Nu niet over de hoge brug over het spoor maar via een klein tunneltje er onderdoor!

We komen weer op het goede spoor richting de camping waar we om 14.15 arriveren. Dan eerst eten en daarna was ik weer af (even vermelden!)

Om 15.15 ga ik naar het zwembad dat om die tijd open gaat. Er zijn twee zwembaden en ik ga naar het Tahiti zwembad dat een stuk rustiger is dan dat andere zwembad met glijbanen, enz. Daarna de verdere middag rustig doorgekomen met een bakkie thee en daarna een wijntje/biertje. Bep gaat om 18.45 het eten maken. Na het eten ik weer de afwas en Bep ruimt het op. Ook de vuilnis Diane, want het is dezelfde kant op!

Gisteren toen we met die Engelsen stonden te praten kwam het over pensioen. Hij was 58 dat hij met pensioen ging, ik 60. In Engeland is nu ook de pensioen gerechtigde leeftijd 67.

De Engelse vrouwen willen nu dezelfde rechten hebben als de mannen. Dit gaat over beloning. Nu is het zo dat Engelse vrouwen op 60 jarige leeftijd met pensioen kunnen. De regering heeft nu gezegd, als jullie dezelfde beloning en rechten als mannen willen oké maar dan ook met 67 jaar met pensioen. Ja, dat is natuurlijk wel een dingetje!

Vandaag weer een heerlijke dag! Best warm maar ook een windje.

1. Diane Honingh:
    7 mei 2024
    Twee keer afwassen op 1 dag… en ook nog de vuilnis! Moeten we er iets achter gaan zoeken?
    Wat een mooi zwembad trouwens!
  2. Tom:
    8 mei 2024
    Heerlijk zeg zo'n mooi zwembad! Kan je lekker afkoelen

Jouw reactie