Nuévalos

29 april 2024 - Nuévalos, Spanje

Maandag 29 april

Gisteravond voor het naar bed gaan kon ik het blog wegsturen. Ook veel anderen die op reislogger zitten hadden hetzelfde probleem.

Gisteravond ook nog regen gehad en vannacht ook een druilige regen.

Maar vanmorgen was het droog maar wel zwaar bewolkt.

Na ontbijt gaan we de camper weer klaarmaken voor de volgende trip. Ik loop nog even naar het supermarktje om brood en melk te halen. Als ik terug kom heeft Bep alles weer op z’n plaats liggen en eerst nog even het vuile water lossen en dan vertrekken we om 9.45 uit Belchite en het is 11 graden. We rijden over de A220 naar Caninéna. Er zit een heel stuk slechte weg tussen en die is ook smal! Maar onderweg veel druivenstruiken waar al wat groen aan zit. Verder naar La Almunia, een vrij rechte weg ook met druivenstruiken en olijfboompjes. We gaan verder over de A2 die door een heuvelland gaat met behoorlijke beklimmingen en afdalingen en ook een paar tunnels. Ook drinken we daar koffie op een parkeerplaats. Even voorbij Calatayud gaan we de snelweg af en een binnenweg naar Nuévalos. Veel bochtenwerk en ook klimmen en dalen. We komen om 12.45 op de camping aan en ik schrijf ons in, met paspoort. Deze camping staat niet in het ACSI boek maar heeft wel een gereduceerde prijs. We klimmen met de camper naar boven en zetten hem op de aangewezen plaats, 107, neer. Installeren hem en dan eerst wil Bep stofzuigen want we hebben wat kalk onder onze schoenen meegenomen van de vorige camperplaats.

Dan eten en daarna een verkenningsronde. De camping ligt bij een stuwmeer,  Embalse de Tranquera. Nuévalos heeft 385 inwoners en daar valt niet zoveel over te vertellen.

We maken er een rustige middag van, Bep zit buiten te breien en ik in de administratie.

Even verderop is een klooster, Monasterio de Piedra. Dat werd gesticht in 1194 door Alfons II van Aragon met 13 cisterciënzer monniken. Misschien rijden we er langs als we hier vertrekken. Op de fiets is het voor ons niet te doen ondanks we ondersteuning hebben.

We blijven zitten tot half zes (met vest aan), dan wordt het frisser en drinken een wijntje binnen.

Bep gaat het eten weer maken en ik de administratie. Na het eten gaan we douchen. Heerlijke douche zodat we weer fris en fruitig zijn.

1. Diane Honingh:
    30 april 2024
    Jammer dat het nog niet echt zomer is daar. Maar goed, je kunt net zo lang doorrijden tot het zó warm is dat de mussen dood van dak vallen.
  2. Tom:
    30 april 2024
    Gelukkig zit er een ervaren coureur achter het stuur om de smalle slechte wegen te trotseren! Hopelijk wordt het weer wat beter!!

Jouw reactie