Venlo

2 juli 2024 - Venlo, Nederland

Dinsdag 2 juli

Gisteravond Portugal- Slovenië gekeken en ook hier een wedstrijd met weinig kansen. Het bleef dan ook 0-0 en verlengen. Daar miste Ronaldo een penalty en was tot tranen geroerd. Hij had ook al alle vrije trappen opgeëist en over geschoten. Het bleef 0-0 en bij de penalty reeks stopte de doelman van Portugal de eerste drie penalty’s en Portugal schoot ze er in en gaat de volgende ronde tegen Frankrijk strijden.

Bep had ondertussen de serie van Bridgerton afgekeken.

Vannacht enkele regenbuien en vanmorgen droog maar zwaar bewolkt. Als het mooi weer was geweest hadden we de fietsen er afgehaald maar nu gaan we nog een keer verplaatsen naar een volgende camperplaats. Want om nou de hele dag naar de heg te kijken hebben we geen zin in. We nemen eerst nog koffie en overleggen waar naar toe te gaan.

Eerst nog even met de buurman gepraat, die ook vertrekken, voordat we om 10.05 vertrekken naar Venlo, 22km verder!

Stukje over de A73 en dan eraf richting de haven. Maar eerst nog tanken voor €1,77/L en dan naar de haven. Bij de havenmeester betalen en instructies gekregen.

Via een QR code het hek open en een plaatsje uitgezocht. We staan met onze neus naar de haven die diep onder ons ligt. Ook hebben we zicht op de Maas waar vele boten passeren, vrachtschepen en pleziervaartuigen. Bij een haven is altijd wel wat reuring.

We drinken eerst nog een kop koffie en gaan dan aan het werk. Bep vindt dat het nodig is om de WC en douche te doen en te stofzuigen, dat ik op me neem.

Als dat naar alle tevredenheid van Bep is gebeurd gaan we douchen wat hier ook kan. Die zijn ruimer dan in de camper!

Daarna eten en er valt af en toe een bui. Als het even droog is ga ik een rondje doen langs de haven waar ook hele dure boten liggen. Maar het gaat al weer snel regenen dus naar binnen. Het is hier een prachtige camperplaats met alle voorzieningen, alleen zit je ook dicht bij de A67 waar je het verkeer goed kan horen.

We hadden afgesproken dat als het weer wat minder zou zijn we de finale van het Skip Bo spel zouden spelen. Er moest een winnaar komen! Hier kan je toch niet zo veel dus werden de kaarten geschud en werd het eerste spel door mij gewonnen. Bep, fanatiek dat ze is, won het tweede spel dus moest er een derde spel gespeeld worden.

Op het scherpst van de snede werd dit gespeeld, niets en niemand ontzien. Bep won het nipt van mij zodat Bep algehele kampioen is van deze reis, 19-18 gewonnen.

We nemen nog een wijntje voor de wedstrijd voor de goede afloop.

De wedstrijd Nederland-Roemenië begon met 10 minuten een overwicht voor Roemenië, ik dacht wat moet dat worden! Maar toen nam Nederland het initiatief en voor de rust werd het 1-0 door Gakpo.  Maar het blijft een tijd 1-0 en dat is toch wat magertjes want je weet maar nooit. Er kwamen een paar wissels en ook Veerman kwam in de ploeg, dat vond ik sterk van Koeman en voor Veerman goed voor zijn zelfvertrouwen. (Hij scoorde ook bijna!). Gakpo steekt er toch boven uit en gaf de assist op Malen, 2-0 en die zorgde ook voor de 3-0. Geeft zelfvertrouwen voor de volgende wedstrijd. (Ik weet nu dat er een Oranjebewaarder bestaat!)

Bep haar planning was perfect, we konden in de rust eten 👍

Zaterdag de volgende tegenstander, Oostenrijk of Turkije.

1. Diane Honingh:
    2 juli 2024
    Gefeliciteerd mam!
    En bridgerton was weer mooi hè! Nu schijnen we te moeten wachten tot 2026 voor een nieuw seizoen komt.
  2. Tom:
    2 juli 2024
    Gefeliciteerd oma! Krijg je een prijs? Nederland was goed, voor het eerst dit toernooi. Bizar dat jullie alweer in Nederland zijn.
  3. Dirk Molenaar:
    3 juli 2024
    Mooi uitzicht over het water
    Alleen jammer dat het ver van de stad Venlo is

Jouw reactie