Salles

12 juni 2022 - Salles, Frankrijk

Zondag 12 juni

Gisteravond tot kwart over acht geregend, dat was een tijd geleden!

Ik zette de TV pas om 21.15 aan om Nederland-Polen te gaan bekijken, was het eigenlijk vergeten!

Rust 0-1 en tweede helft was Nederland de bovenliggende partij maar dan zit je zelf te breien voor het doel van de Polen en die krijgen veel ruimte om te counteren. Het werd dan ook 0-2 en het leek wel of Nederland toen begreep dat er doelpunten moesten komen en die kwamen er snel en twee achter elkaar, 2-2. Nederland zette aan om de overwinning binnen te slepen en kreeg zowaar een penalty toegewezen. Memphis er achter en buitenkant paal er naast. Het bleef 2-2 en neb de TV uitgezet.

Vanmorgen eerst zon, maar de licht verslechterde en er kwam een donkere lucht aan.

Waren er al vroeg uit en dan even opschieten zodat we alles voor elkaar hebben voordat de bui losbarst.

Het viel mee, enkele druppels en toen was het weer over.

We vertrokken om 9 uur uit Olite en over de N121 naar Pamplona. Even daarvoor tanken en sinds we hier in Spanje zijn is de diesel met 20ct gestegen naar even over de twee euro.

Maar de regering betaald nog steeds 20ct de liter terug, dus betaalde we uiteindelijk €1,81/L

Na Pamplona over de N240A die naast de tolweg loopt. Verderop komen we op de AP15 en gaan door vele tunnels. Koffie gedronken en dan weer verder langs San Sebastian, langs de kust waar we af en toe de zee zien. We rijden nog steeds binnendoor en het is druk op de weg. Veel campers komen we tegen, zoveel zijn we er de laatste 14 dagen niet tegengekomen!

Even voor bij Irun gaan we om 11.35 de grens over en zijn in Frankrijk. Ook daar erg druk met mensen die goedkoop willen tanken of boodschappen doen. Verder binnendoor naar St Jean de Luz waar ook heel veel tegemoet komend verkeer is. We stoppen bij een Lidl, die wel open is in Frankrijk, maar Bep is net te laat want die sluit om 12.15!

Dus weer verder en stoppen in San Martin de Hinx om te gaan eten.

De Tom Tom weet goed de tolweg te omzeilen en dus af en toe snelweg en dan weer binnendoor. We zouden in de buurt van Dax gaan staan maar het is nog vroeg en rijden we door.

Onderweg wat buien gehad en het was op een gegeven moment 16 graden. Bij de grens was het al 21 graden en hoe hoger we kwamen hoe meer steeg de temperatuur. Op een gegeven moment was het 28 graden en dat was ook de temperatuur toen we aankwamen op de camping in Salles, zo’n 50km onder Bordeaux en in Les Landes.

Ingeschreven en we konden een plaatsje uitzoeken. Behoorlijke grote camping met ook veel huisjes. We installeren ons en meteen de luifel uit om zoveel mogelijk schaduw te creëren.

We staan tussen de bomen en dat zal ook wel wat schaduw geven.

Als alles staat aan de thee en even op de plaats rust.

Er staan hier veel Nederlanders en er komen er nog drie binnen als wij aan de thee zitten.

Dan nog maar een wijntje en een biertje en ik ga even rondkijken. Ook een groot zwembad en volgens mij een afhaalrestaurant maar weet het niet zeker.

Bep gaat tegen zevenen het eten maken dat we buiten opeten.

Salles heeft een kleine 7500 inwoners en ligt aan de rivier de Leyre die ook aan de camping grenst.