Salthill

8 september 2018 - Salthill, Ierland

Zaterdag 8 september

Vannacht enkele buien geweest en vanmorgen eerst droog maar later miezerde het weer.
We konden vandaag rustig aan doen want we blijven hier nog vandaag. Dus douchen, eten en even de administratie bijhouden.
Er was gisteren een man, alleen, op de fiets gekomen met een klein tentje. Dat was hij aan het opbreken en ook een jong stel was hun natte tent aan het inpakken om weer verder te gaan.
Na de koffie was het droog en zijn we lopend naar een supermarkt gegaan, 500m.
Als we weer terug lopen zien we een bui aankomen over het water en zijn net weer binnen als het begint te regenen. Bep d'r borduurwerk gepakt en ik de foto's op de lap top zetten. We krijgen een filmpje binnen van kleinzoon Bram zijn eerste voetbaltraining. Dat roept herinneringen op van mijn zoon zijn eerste voetbaltraining, 32 jaar geleden! Je hoopt op een tweede Johan Cruijff maar belangrijker is dat je er plezier aan beleefd en kan omgaan met je medespelers en winnen en verliezen. Als we gaan eten regent het nog steeds en gaan we wat lezen, Bep een boek en ik over de verdere reis die nog in het vooruitschiet ligt. Om 15.30 gaan we naar het centrum van Salthill om naar de Pub te gaan. De beheerder van de camping had ons dat aanbeveelt want daar kon je eten en ook is daar live muziek. Het regende wat en de afstand was 4X500m =2km! Daar aangekomen ging de Pub pas om 19.30 open! Het was best druk in het plaatsje, ondanks de regen! Dan maar terug en koffie met een lekker gebakje gekocht. Als we dat op hebben gaan we via de boulevard terug naar de camping. Het is gelukkig droog geworden. We lopen langs de kust en zien enkele mensen die aan het zwemmen zijn en ik durf het haast niet te zeggen maar de meesten zijn vrouwen! Ze hebben denk ik voor kou geen Iers woord! Om tegen half zes komen we weer bij de camper terug en nemen dan ons wijntje. Echt koud is het niet maar dat Ierse weer! Om 18.45 gaat Bep zelf wat eten  maken, dat eten in de Pub houden we tegoed! Vol bewondering kijk ik naar een stel wandelaars die hun tent aan het opzetten zijn, het is wel droog maar de grond zijknat!

1. Rene Ouderling:
    9 september 2018
    Ondanks de regen, is het wel een mooi en fotogeniek land. Jammer van de pub en live muziek.
  2. Twan en Lisette van esch- ouderling:
    9 september 2018
    Leuk om al jullie verhalen te lezen
    Al weer veel gezien en beleefd hebben jullie
    We zijn nu bij Langres en gaan morgen verder naar tournus
    Daar paar dagen fietsen en 🍷🍷😎
    En dan naar Lyon
    Maar leuk Bep dat je dat herkende waar we samen zijn geweest
  3. Kees:
    Nog ff reactie hier: het is nooit een 2e Johan Cruyff geworden 😉🤣