Naar de stad

3 juni 2022 - Plasencia, Spanje

Vrijdag 3 juni

Gisteravond nog een tijd buiten gezeten en daarna nog wat TV gekeken.

Vanmorgen half bewolkt en 18 graden toen we de was in de wasmachine gingen stoppen.

De was duurt drie kwartier en dus eerst lijnen maken.

Als de was hangt kunnen we aan de koffie.

Daarna de fietsen in gereedheid brengen en wij op de fiets naar Plasencia.

Over een mooi fietspad, langs de linkeroever van de Jerte.

Het fietspad loopt helemaal door en via een fiets en wandelbrug komen we dicht bij het centrum.

Stukje lopen met de fiets langs de oude stadsmuur en komen bij Puerta Trujillo de oude stadskern binnen.

Dan naar de Cathedrale nouvelle de Plasencia en daarvoor onze fietsen geparkeerd.

We zouden deze kerk naar binnen gaan en het mooie koor van notenhout bewonderen maar we konden er niet in want er was een expositie en was alleen toegankelijk voor genodigden.

Dus wij met de staart tussen de benen verder gelopen.

Komen bij het Plaza Mayor waar markt is en veel etenswaren te koop zijn. Rondom arcaden en ook het gemeentehuis.

Het is erg druk en we lopen Calle del Sol in, ook een smalle winkelstraat die ook erg druk is.

Onderweg nog wel een kerk binnen gegaan, de Iglesia San Martia. Mooi van binnen maar er zaten veel mensen te bidden en zijn wij weer vlug de kerk uit gegaan. (Ze waren niet aan het zingen!)

Komen bij de Puerto del Sol en staan buiten de oude stadsmuren.

We lopen naar Torre Lucia, een hele grote brede vierkante hoektoren van de muur.

Dan lopen wij een andere straat terug naar de Cathedrale waar onze fietsen staan.

Komen nog een paar Nederlanders tegen die ook op de camping zitten en van de Gelderse Vallei komen. Daar even mee gepraat en wij op de fiets dezelfde weg terug naar de camping.

Waren over enen terug en de was is inmiddels droog, Bep haalt die er af en vouwt die op.

Dan eten en ik afwassen en Bep nog wat met de hand wassen.

Ik had gezien dat er een hek bovenop de Torre Lucia stond en ik dacht dat je daar bovenop zou kunnen.

Ik daar over de rechteroever heen gereden, ook over een mooi fietspad.

Ook zag ik veel campers staan op een parkeerplaats die daar ook overnachten.

Dus naar de Torre Lucia en de opgang naar de Torre was helaas gesloten.

Wel er helemaal omheen gelopen en met verbazing gekeken hoe ze dat in 1197 voor elkaar gekregen hebben.

Dan nog langs een kleine supermarkt en daar nog wat meegenomen.

Dan weer terug over het eiland wat een park is.

Was tegen vieren weer terug en er was een mankement met een stoel, dus die eerst gerepareerd.

Dan thee drinken. Bep douchen voor het wijntje en ik na het wijntje, want zo komen we niet tussen de schone lakens!

Het is al laat als Bep met het eten gaat beginnen, ik afwassen en niemand meer om mee te praten!

Het is 20.45 als we gaan zitten.

1. Els:
    3 juni 2022
    Beste vakantiegangers, stuit op uw blog bij oriëntatie camping bij Placensia, leuk te lezen! Twijfelen wat binnen enkele dagen zullen, doen tussen CPN de Monfragüe en la Chopera. U staat op de laatste?
  2. Bert en Bep Honingh:
    Wij staan op La Chopera op de camping
  3. Els:
    Beste Bert en Bep,

Las op Google reviews van 2-4 weken geleden over vies sanitair bij la Chopera , geen warm water bij de afwas. Ervaren jullie dat ook?

We waren van plan n dag of 3 te blijven dan vind ik schoon sanitair belangrijker dan op een camping voor 1 nacht.
  4. Bert en Bep Honingh:
    4 juni 2022
    Wij ervaren dat allemaal niet zo en er is heet water bij de afwas en ook in de douche
  5. Diane Honingh:
    3 juni 2022
    Je hebt ma toch om mee te praten? 😜