Stukje fietsen

9 mei 2022 - Peñíscola, Spanje

Maandag 9 mei

Gisteravond naar Boer zoekt vrouw gekeken en zagen bij enkele stellen dat de vonken overspringen. Maar ook bij anderen dat het niks wordt.

Ook de taartenbakkers waren nog op de TV en leuk om te zien dat daar ook vriendschappen door  ontstaan.

Vanmorgen weer mooi weer, blauwe lucht en de Spaanse zon. Ook Nederland heeft niet te klagen over het weer al zouden de boeren graag een bui regen willen hebben.

Zoals meestal voor de koffie wat klusjes rond en in de camper.

De luifel uit en koffie drinken en dan pakken we de fietsen en zijn van plan om naar het Zuiden te rijden langs de zee. Maar komen op de doorgaande weg met veel auto’s en ook een steile helling.

Besluiten  om dat niet te doen en naar Benicarlo te fietsen en dan naar de oude stad.

Dus langs de boulevard en Bep nog even een winkel in geweest, maar niets naar de zin.

Komen in Benicarlo en fietsen van de boulevard naar het centrum. Veel afbraak en ook veel winkels die dicht zijn vandaag.

Komen bij de mooie kerk die ook op slot is. Het is de San Bartolomé, die in 1743 voltooid was.

Ook het gemeentehuis op het pleintje en nog een museum dat ook gesloten was.

Dus fietsen we via een andere weg terug al is het wel even zoeken naar de juiste weg

We zijn tegen tweeën terug en gaan dan eten. Daarna ga ik nog even op de fiets de binnenlanden in. Hier verbouwd men veel groenten en aardappelen. Maar ook stukjes woeste grond waar niets mee gedaan wordt, een beetje rommelig.

Ook huizen, maar meestal met een hoge muur er omheen en een grote hond, aan het blaffen te horen.

Ik kom uit bij een grote doorgaande weg en besluit om maar dezelfde weg terug te gaan.

Als ik weer bij de camper ben gaan we thee drinken en komen in gesprek met een paar dat gisteren is aangekomen en een lantaarnpaal omver reed op de camping. De eigenaar kwam met de rekening van €1100,—, niet mis. Maar ja, de verzekering dekt wel de schade maar je hebt wel een eigen risico, dus kost het geld en heel veel gedoe!

Het is heerlijk en je vergeet de tijd want die vliegt om.

Bep gaat om half zeven het eten maken en na de afwas kunnen we nog een tijdje buiten zitten.

1. Diane Honingh:
    9 mei 2022
    Jaaaa, wat was het leuk hè gisteren Boer zoekt Vrouw. Ik heb genoten!