Verkenningstochtje

11 mei 2023 - Conil de la Frontera, Spanje

Donderdag 11 mei

Gisteravond ieder op eigen iPad TV gekeken. Bep haar eigen programma en ik, met koptelefoon AC Milaan-Inter Milaan gekeken. Het stond al na 10 min. 0-2 en dat bleef het tot het einde. Maar als ik de wedstrijd zo zag denk ik dat de winnaar van de Europa Cup uit de vorige wedstrijd komt, Real Madrid of Manchester City.

Vanmorgen weer prachtig weer, het is 19 graden om 8 uur.

Het is erg rustig op de camping zodat er maar één sanitair blok open is. Dat is voor ons dichtbij, 30m lopen.

Na de koffie gaan we fietsen. Eerst een stuk asfalt maar later een zand/grind pad.

We fietsen naar het strand, Cala del Aceite, waar je een hele steile trap af moet om het strand te bereiken. Dat doen we niet, wel genieten we van het uitzicht over de baai met zijn steile kliffen en de haven van Roche.

We zouden daarheen fietsen maar het pad is bar slecht en dan steil naar beneden (waar we ook weer omhoog moeten) dus besluiten we om de andere kant op te rijden richting Conil de Frontera. Daar komen we niet helemaal maar wel aan de kust waar het strand ook zo’n 30à 40 meter lager is. Ook surfers die een golfje mee willen pikken en een Shovel die een dijk aan het maken is op het strand. Op zee ligt een schip die zichzelf vol kan happen met een kraan. Die pompt het zand dmv een slang het strand op achter de dijk die de Shovel heeft gemaakt om zo het strand wat op te hogen en er dan minder afslag is. Een tijdje staan te kijken en dan de fiets weer genomen en terug naar de camping gefietst. Aan de overkant van de camping staan heel veel caravans in opslag voor het zomer of/en winterseizoen. We gaan aan bij het winkeltje en halen een brood dat ze nog even moet afbakken. Ondertussen een gesprek met haar over Nederland (verdovende middelen en red light district!) in haar gebrekkig Engels.

We eten lekker buiten, onder de luifel, en het is 30 graden.

Het is al laat als we klaar zijn en blijven de rest van de dag maar bij de camper, kaarten schrijven!

Het wordt een mooie rustige middag, het lijkt wel vakantie! Bakkie thee en dan een biertje/wijntje en het is over half zeven als Bep aan het eten begint.

Na het eten kunnen we nog heerlijk buiten zitten.

1. Diane Honingh:
    Jemig pa, Europa cup… das iets van vroeger hoor 😜
  2. Diane Honingh:
    11 mei 2023
    Op de foto’s ziet het er uit alsof jullie vakantie hebben
  3. Tom:
    11 mei 2023
    Wat een genot zeg dat weer. Als je hier een rondje probeert te fietsen ben je na 10 meter zeiknat 😬
  4. Freddy Boot:
    12 mei 2023
    Ik heb met veel plezier weer jullie blog gelezen, lekker genieten daar, veel plezier.
    Groet Fred