Wandelen

13 mei 2022 - Navajas, Spanje

Vrijdag 13 mei

Gisteravond ons vermaakt met “de vrienden van Amstel” en op het nieuws gezien dat het mooi weer blijft, ook in Nederland.

Hier vanmorgen mooi weer, de zon schijnt, geen wolken als ik om 9 uur brood ga halen (kan pas vanaf 9 uur).

Na het eten wat klusjes in en buiten de camper. Als dat allemaal klaar is gaan we koffie drinken.

Bep wilde naar Altura gaan wandelen, over de Via Verde. Om 11 uur vertrokken we, eerst een stuk dalen en dan weer klimmen om op de Via Verde te komen.

Die kant op loopt het geleidelijk af en onderweg mooie bloemen en ook heel veel walnotenbomen.

De Via Verde loopt eigenlijk langs Altura heen, dus wij het stadje in gegaan. Hier ook redelijk rustig en ook schone straten! Altura heeft 3600 inwoners.

We zoeken eigenlijk de kerk maar kunnen hem niet vinden, staat ook niet op Google maps.

Wel het Plaza Mayor waar wat terrasjes zijn en ook vinden we de supermarkt.

Daar wat spullen gekocht die we echt nodig hebben, want het moet allemaal in de rugzak die ik terug naar de camper moet dragen!

Nog door het stadje gezwalkt waar het ook klimmen en dalen is. Een bankje opgezocht en daar het gekochte eten opgegeten.

We zoeken de Via Verde weer op en gaan terug naar de camping.

Het is ondertussen behoorlijk heet geworden en we zijn blij als we bij de bomen zijn voor wat schaduw.

We zijn om half twee weer terug, gelijk met de Duitse buren die met de fiets naar de waterval zijn geweest. Bep heeft nog een klussie, de kleren wassen die we aanhadden en bezweet waren.

De rest van de dag maken wij er een rustige middag van.

We lezen wat en kijken wat de volgende etappeplaats zal zijn.

De Duitse buurman kwam nog even buurten en weet het wel erg goed allemaal, denkt hij!

Bakkie thee, Bep douchen, wijntje/biertje, en dan ik douchen, want mag zo vanavond het bed niet in!

Het is zeven uur als Bep aan het eten gaat beginnen. Onder de luifel is het dan nog 27 graden.

Na het eten nog een tijdje buiten gezeten.