Wandelen

21 mei 2023 - Évoramonte, Portugal

Zondag 21 mei

Gisteravond naar een opgenomen film gekeken van Netflix. Het internet is hier wat trager zodat TV kijken lastig is omdat het beeld dan af en toe stil staat.

Vanmorgen toch wat bewolkt en 17 graden in de camper.

Er is hier ook een wasmachine en een droger dus na het eten meteen de was in de wasmachine. Als Bep de was er uit heeft gehaald is ze nou niet meteen enthousiast over het resultaat. Maar meteen in de droger en om half één ligt het weer schoon op bed en in de kast. Ondertussen heeft het wat geregend (eerste keer) en ik het zonnepaneel schoon gemaakt want dat was ontzettend vies en geeft dan niet de volledige capaciteit.

Als we gaan eten schijnt de zon al weer en is het lekker buiten, zo’n 25 graden.

Na het eten zou ik de wandelstokken pakken die aan de kant van de buren uit Deventer liggen. Ze komen naar buiten en beginnen een heel verhaal en ik kan niet achterblijven om ook ons verhaal te vertellen! Dus drie kwartier later gaan we wandelen. Er is hier vanuit de camping een wandeling uitgezet van 8,5 kilometer. Dus vanaf de camping door het veld met kurkeiken. De meeste zijn “ontkurkt” tot zo’n 2 meter vanaf de grond. Ik weet ook niet of dat weer aangroeit, zal het morgen even vragen. Ook veel marmeren steentjes op het pad, ik denk dat hier veel marmer is! Mooi pad wat op en neer gaat en heel erg rustig. Ook af en toe zicht op het kasteel van Évoramonte. Komen bij een weegbrug (voor kurk?) en langs een boerderij en wat schuren. Langs een meertje waar helaas geen bankjes staan om even een pitstop te maken. Wel een boomstronk of steen maar dat zit niet lekker als je daar rode mieren ziet rondlopen!

Op de heenweg gaan we door een tunnel die onder de A6 (tolweg) door gaat en terug over een viaduct die over de A6 gaat. Maar het is een hele tippel en heb respect voor Bep die het ook volbrengt. Het laatste stukje van 1km is over de N18 waar de auto’s overheen razen!

We zijn weer om 16.30 terug en hadden 8,5km gelopen.

Dan eerst wat drinken en even afspoelen onder de douche. Het is half zes en zouden buiten wat drinken maar er vielen een paar grote spetters dus de boel opruimen en naar binnen. We zaten nog niet en toen kregen we een donderbui met behoorlijk wat regen.

Gisteren zag ik al heel wat boeren in de weer met schudders, acrobaten en balenpersen, dus die wisten al dat er regen kwam. Voor die boeren wel lekker want die kunnen best wat regen gebruiken hier.

Als we binnen ons drankje op hebben gaat Bep voor het eten zorgen.

Vanmiddag helemaal vergeten dat we een uur vroeger leven. Het voetballen was al afgelopen toen ik dacht dat het rust was! Maar Volendam volgend jaar Eredivisie en Ajax volgende week nog een kleine kans dat ze tweede worden.

Het ziet er naar uit dat we na het eten ook binnen zullen blijven!

1. Huberdina Schouten:
    21 mei 2023
    Op het ogenblik hier prachtig weer,vanmorgen voor het eerst buiten gegeten,is smorgens nog best fris,zijn in afwachting van wat komen gaat,code geel voor de Veluwe, vrijdag en zaterdag gefietst, kregen fietskaart bij de receptie, dus wij op de pedalen,mooie routes,maar aan het eind van de dag ...
  2. Diane Honingh:
    22 mei 2023
    Whahaha… die foto dat ma binnen zit: had je nog rood of van wandelen of was je alles aan het inhouden 😂😂😂 (heel herkenbaar overigens)
  3. Marije:
    22 mei 2023
    Ha Bep en Bert,
    Gefeliciteerd met Bert’s 7? ste verjaardag!
    Volg jullie bijna dagelijks. Blij met af en toe een kaartje om te zien waar jullie zijn. Wat zien jullie veel!
    Hier eindelijk wat warmer, maar veel koude noordelijke wind.
    Had je een verjaardagstaart gemaakt Bep?🎂🍰
    Nog veel reisplezier!
  4. Imke en Cees:
    Bert vanharte 74?? maakt ook niets uit we maken weer een mooie reis
  5. Bert en Bep Honingh:
    23 mei 2023
    Nee Kees, ik heb je weer bijgehaald, 75 jaar!
  6. Tom:
    23 mei 2023
    Is dat fijn om met wandelstokken te lopen? Vraag ik me altijd af.

Ook nog gedoucht?! Moest het van oma of vond je het zelf nodig?? 😜
  7. Bert en Bep Honingh:
    Moest van oma 😂