Regen

9 augustus 2024 - Vollenhove, Nederland

Vrijdag 9 augustus

Vannacht wat wind en de luifel klapperde en daar werd Bep steeds wakker van. Dus de luifel ingedraaid zodat we weer slapen konden.

Vanmorgen om half acht zei Bep dat het motregende en heb toen de luifel weer uitgedraaid en de fietsen onder zeil gezet.

Dan meteen geprobeerd om het blog weg te sturen maar de site ligt er nog steeds uit en hoop dat het vandaag voor elkaar komt.

Dan nog even de batterijen van de fietsen in de opladers en wat klusjes.

Tijdje zitten “buurten” onder de luifel bij Twan en Lisette in de camper bij Bep.

Dan koffie drinken en wij weer op ome Adri aan. Maar ook nu stond zijn scootmobiel er niet en bij navraag wist niemand waar hij was. Hij zit in een aanleunwoning en doet zijn eigen ding zodat de verzorging en receptioniste niet weet waar hij is. Dus weer terug en kregen nog even een bui op ons kop voordat we weer in de camper waren.

Als we weer terug zijn nogmaals geprobeerd om het blog weg te sturen en dat lukte nu wel, ik kon weer op de site komen.

Bep en Lisette maken nog een rondje op de camping om daar een familielid te ontmoeten maar was niet thuis.

Dan eten en daarna Bep en Lisette boodschappen doen en ik nog wat foto’s gemaakt in Vollenhove. Het was gelukkig droog geworden maar er stond best veel wind.

Ik naar de palingrokerij wat nog familie van Bep en Lisette is. Verder naar de haven en het beeld van de drie Bordings gezien die 14 dagen op een ijsschots gezeten hebben en door Vollenhover vissers gered zijn, al was er al één overleden. De kerk was op slot net zoals de gereformeerde kerk. Ik fiets nog even naar het kerkhof en zie daar ook Bep en Lisette die voor de vier familieleden een bloemetje voor op het graf hebben gekocht.

Ook nog een kaarsje daarvoor opgestoken en dan weer gezamenlijk terug.

Ik bij Twan onder de luifel en Lisette bij Bep onder de luifel even bijpraten.

Dan gezamenlijk wat drinken, thee/frisdrank, en daarna een wijntje met versnaperingen.

De dames gaan het eten maken van de overblijfselen van gisteren waar ze een “prutje” van maken en dat eten we op met rijst, heerlijk.

Als het acht uur is gaan Twan en ik sport kijken en de dames gaan eerst even praten en daarna afwassen

1 Reactie

  1. Tom:
    11 augustus 2024
    Leuk gezelschap zo! Jammer van de regen, maar ja. Je kan niet altijd 6 gooien zeggen we dan maar