Weert

2 oktober 2018 - Weert, Nederland

Dinsdag 2 oktober

Gisteravond moest al snel de kachel aan want het werd fris in de camper. Bewolkt en geen ster te zien toen we naar bed gingen.
Vanmorgen ook de kachel aan en gebruik gemaakt van het keurige toiletgebouwtje waar ook vier douches zijn. Brood bij de bakker gehaald (5min. lopen) en na het ontbijt de camper weer reisklaar gemaakt voor de volgende etappe. Dan naar voren gereden voor het water en de WC, Bep de     QR code voor het oog gehouden zodat de slagboom open gaat. Om 9.25 vertrokken we uit Stenay, het was bewolkt en maar 9 graden. Langs de Maas naar Sedan en daarvandaan naar Bouillon. We passeerden de grens met België om 10 uur en het was slechts 6 graden. Die Belgen hebben het toch al gedaan bij Bep, koud, slechte wegen en nu ook nog regen! Het eerste stuk is vier baans maar ook hier geen knappe parkeerplaats te vinden! Toen hadden we er eindelijk één en dat was een smal weggetje het bos in waar we alleen met een paar jagers stonden. Dus snel een kop koffie genomen en weer verder. Later gaat de weg over in twee banen en wordt ook slechter. Ook de temperatuur zakt nog een graad naar 5graden. Het is wel jammer dat het regent want het is best mooi hier in de Ardennen. We komen in La Roche en Ardenne wat een heel mooi plaatsje is. Als het niet geregend had dan zouden we zeker even gestopt zijn om er even door te lopen. Ook is er een ruïne van een kasteel dat vanaf de 11e eeuw gebouwd is. La Roche ligt aan de rivier de Ourthe. Daarvandaan een mooie weg en ook mooie omgeving, naar de A26. Naar Luik waar we probleemloos doorheen kwamen. Komen weer langs de Maas die hier wel een stukje breder is. We passeren de grens met Nederland om 12.40 en we stoppen de eerste parkeerplaats om te eten. Het regent nog steeds en ik doe de kachel aan om het behaaglijk te houden. Bep bakt een ei voor ieder en wast ook nog af. Om 13.30 vertrekken we weer van de parkeerplaats voor de laatste etappe van deze dag. Over de mooie A2 (wat hebben we toch mooie wegen in Nederland!) richting Weert. Daar is een camperplaats en dat wisten we want we zijn hier 4 jaar eerder al een keer meer geweest.
Bij de poort bellen, het miezert nog steeds, en daar kwam de eigenaar die behoorlijk uitgebreid heeft. Er zijn nu 30 plaatsen en het ziet er keurig uit. We mogen een plek uitzoeken en als hij staat laat hij alles zien wat we eventueel nodig hebben en schrijft ons in. Ook stroom kan je voor één euro kopen via een automaat en dan krijg je 2Kw. Ook verteld hij dat er kermis is in Weert en dat het de op twee na grootste van Nederland is en niet duur! Omdat het nog steeds miezert gaat Bep lezen en ik schrijven. Om 4 uur komt zowaar de zon door en dan kan de kachel uit! We drinken thee en als dat op is gaan we naar de kermis! Het is zo'n km lopen naar het centrum en als wij daar komen draaien de kermisattracties volop. We zijn een tijd niet naar een kermis geweest maar je kijkt je ogen uit wat er allemaal te doen is. Ik kijk wat net kost en de Turkse schop, 40 meter hoog, kost 3 euro en de attractie waar we bij staan en over de kop gaat en in het rond  kost €2,50. We lopen een paar pleinen over en het is inderdaad een grote kermis. Wij zijn niet zo'n kermisgangers en Bep krijg je echt niet in een of ander hoog ding dus zijn we terug gelopen naar de camperplaats. De zon schijnt en wat ik niet voor mogelijk gehouden zou hebben kunnen wij ons wijntje buiten opdrinken. Om half zeven gaat de zon achter de bomen en gaan we naar binnen. Ik ruim de stoelen en tafeltje op en Bep begint met het eten.

1. Diane Honingh:
    2 oktober 2018
    alsof jij wel in zo'n hoog over de kop ding zou gaan pa!!

Hopelijk kunnen we straks nog een keer of 2 juichen!!