Blarney

15 september 2018 - Blarney, Ierland

Zaterdag 15 september

Vannacht toch ook weer een buitje gehad en vanmorgen droog maar wel een grijze lucht!
Hier in Ierland heb je 50 tinten grijs maar ook 50 tinten groen!
Waren niet erg vroeg op en na het ontbijt de camper weer in orde maken voor de volgende etappe die volgens planning niet zo lang zou zijn, 100km.
Om 9.40 vertrokken uit Killarney en dezelfde weg genomen die we gisteren hierheen hebben gereden maar dan de andere kant op. Weer de smalle weg omhoog naar Ladies View waar we voorbij reden. Maar bij Moll's Gap gestopt want ook daar heb je een prachtig uitzicht over de omgeving. We komen weer in Kenmare en gaan dan rechtdoor richting Ballydehob waar ons einddoel is vandaag. Ook dit stuk weg is heel wisselvallig, smal, slecht maar soms ook redelijk.
De omgeving is weer prachtig met een schitterend uitzicht over de Bantry Bay. We rijden verder en drinken koffie voor een school die vandaag gesloten is. We komen door Ballylickery waar het enorm druk is met geparkeerde auto's bij de kerk. Er is op dat moment een trouwerij aan de gang, vandaar. Door Bantry wat ook een aardige plaats is en dan naar Ballydehob. Naar de plaats waar de camperplaats zou moeten zijn, op een pier, maar het is daar verdacht stil, er staat alleen een oude camper maar geen mensen aanwezig. Maar toch geparkeerd en eerst gegeten. Dan spoedoverleg en besloten om verder te gaan want het is nog vroeg. In Bandon zou ook een camperplaats zijn maar na het hele stadje in de rondte te hebben gereden, geen camperplaats te vinden die volgens de coordinaten er zou moeten zijn. Dus maar verder richting Cork. Onderweg gestopt en de boeken er op nageslagen en een camping gevonden dicht bij Cork. Onze lieve Tom Tom juffrouw had weer een toeristische route voor ons bedacht met weer smalle weggetjes en heggen op de rand. Maar om 16.00 uur kwamen we op de camping van Blarney aan. Ingeschreven en er was plaats genoeg dus een mooi plaatsje uitgezocht. Geïnstalleerd en Bep thee gezet en ik op verkenningsronde. Na de thee nog even rondgelopen maar het weer was de hele dag prima met als hoogtepunt 19graden! Dat werd minder, de wind trok aan en ook begon het later wat te miezeren. Maar we hadden een lekker wijntje en als het al weer dik over half zeven is gaat Bep achter haar fornuis weer wat lekkers voor ons maken. Na de afwas ga ik de vuilnis weggooien en ik spreek een man uit Wales die zei dat maandag harde wind komt, Helena komt er aan! Gelukkig is Florence naar Amerika! Bep kijkt naar deTV als ik aan de administratie begin.
Zo zie je dat elke dag een verassing is en dat je moet anticiperen, het blijft een avontuur!
Het zou 100km zijn maar het werden er 220!