Killarney

14 september 2018 - Killarney, Ierland

Vrijdag 14 september

Vannacht veel regen gevallen maar vanmorgen droog en een sprankje blauw in de lucht en dat gaf hoop voor vandaag. Na het eten de camper weer reisklaar gemaakt en om 9.25 vertrokken uit Tralee. Daarvandaan naar Killorglin waar we de Ring of Kerry gingen rijden. Ik had gelezen dat de touringcar bussen tegen de klok in rijden dus wij gingen de goede kant op! Een prachtige route met een behoorlijke weg al waren sommige stukken smal en ook slecht. Voor Cahersiveen gestopt om koffie te drinken. Een mooie plek met een mooi uitzicht. Een half uur na de koffie waren we in Waterville. Dit dorp van 470 inwoners staat ook bekend omdat Charlie Chaplin daar met zijn familie op vakantie kwam. In 1959 voor het eerst en dit duurde meer dan 10 jaren. Wij het dorpje doorgelopen en Bep nog wat lekkers voor bij de koffie gekocht bij de Centra. Dan gaan we verder en werkelijk, prachtige vergezichten. Ik stop af en toe voor een fotomoment maar dat kan niet overal omdat de parkeerplaatsen soms vol zijn met touringcars en luxe auto's. Het weer is voor Ierse begrippen prima, af en toe zon, droog en een graad of 17. De weg is soms smal en er zitten ook vele bruggetjes in die nog voor paard en wagen gemaakt zijn waar één auto tegelijk over kan!We eten naast een kerkje bij Castleove en als dat op is gaan we verder naar Sneem, een aardig plaatsje. Daar voorbij begint het wat te regenen totdat we in Kenmare waren. Daar namen we de weg naar Killarney, de On scheen weer en het was droog! Ook op deze weg rijdt je door een prachtige omgeving met uitzichten bij Moll's Gap en Ladies Vieuw, maar ook smal en vele bochten! In Killarney getankt en even daar voorbij op de camping gaan staan waar we om 15.15 aankwamen na 184km gereden te hebben vandaag. Mochten van de man een plaats uitzoeken. Aardige man die me eerst alles liet zien maar ook wel van een slokje houdt als je zo zijn hoofd ziet! Als alles aangesloten is zet Bep thee en daarna maak ik nog een verkenningsronde. Even verder op is de oude kerk Community Center geworden en aan de overkant van de weg een nieuwe kerk gebouwd. Ook is er een grote school naast. Het wijntje smaakte weer best net zoals het eten. De schotel kan vanavond de satelliet weer niet vinden dus wordt het op de Ipad Senioren Voice kijken!

1. Barend 3:
    14 september 2018
    Dat ziet er allemaal goed uit Bert en Bep, jullie zijn echte globetrotters. Heel veel plezier met jullie prachtige camper. Met mij gaat alles zeer goed.
    Reserveer 17 november maar alvast in je agenda, voor een reunie van neven en nichten met hun partners van de Honingh familie. groetjes van Barend en Ans
  2. Bernadette Seevinck:
    14 september 2018
    Wat schrijf je toch leuk, Bert, net of ik het ook allemaal mee beleef. Ja, the song van de Rose of Tralee is zo mooi melancholisch en nu weet je dat het geen illusie van de songwriter was, maar reality.
    Leuk ook al die fel gekleurde huizen; dat fleurt dan tenminste nog wat op met al die buiïgheid.
    En het huishouden daar bij gaat gewoon door met de wekelijkse wasbeurten. Lekker weer tussen de schone lakens en net gered tussen de buien door!
    Volgens de weersberichten hier kan het daar bij jullie stormachtig gaan waaien, en dat heeft een wonderbaarlijk effekt dat wij hier daardoor heerlijk warme dagen krijgen, en zelfs woensdag 28 graden voorspelt. Hoe de connectie in elkaar zit kan ik niet opnieuw uitduiden.
    Gaat goed hier, ben snel genezen van slijmbeursontsteking in mijn heup, maar lopen gaat toch wel wat minder.
    Ik ga jullie wat zonnewarmte van hier opsturen, hoop dat het werkt!
    Boel groetjes. Bernadette
  3. Elaine & Wiebe:
    15 september 2018
    Mooi landschap. Elaine kijkt dagelijks naar je foto's.
    Groetjes Wiebe & Elaine