Doolin

9 september 2018 - Doolin, Ierland

Zondag 9 september

Gisteravond zijn er nog een paar tenten bijgekomen van wat jongelui die hier vanavond uit gaan want om 8 uur zijn ze gevlogen.
Vannacht om één uur werden wij wakker van hun want er werd met de deuren geslagen en waren wat luidruchtig. Ook was er heel veel wind want de camper ging aardig heen en weer en dat kwam echt door de wind!
Vanmorgen af en toe een buitje maar ook stukken blauw en een zonnetje. We zouden eerst de boel weer even kuisen voordat we hier zouden vertrekken. Toen dat allemaal gebeurd was nog even het vuile water lozen en vers water er in. Om 9.45 vertrokken we uit Salthill. Daar ook nog even tanken en dan door Galway naar de N18 en dan afslaan naar de N67 de Wild Antlantic Way.
Smalle stukken weg en eindelijk een parkeerplaats gevonden om koffie te drinken. Die parkeerplaatsen zijn niet dik gezaaid hier in Ierland. Ook kwam er net een flinke bui toen we aan de koffie zaten. Toen we weer weg gingen scheen de zon weer en verder over de smalle N67 met muurtjes en heggen aan de rand van de weg. Maar ook touringcars rijden hier met toeristen over deze smalle wegen. Rijden ook rustig en moeten af en toe stil staan om een andere bus of camper te passeren. Ook ik moet af en toe zo dicht mogelijk langs de kant om een bus of camper te passeren. We kwamen veel Belgen tegen, met caravan of camper, die met een groep reist denk ik. Er stond ook een Belg met zijn camper aan de kant om zijn spiegel met tape aan elkaar te plakken. Even verder reden we een Duitser voorbij die zijn spiegel ook aan het tapen was. Ze zijn vast niet genoeg naar de kant gegaan!
In Lisdoovana is het enorm druk en daar moeten we ons doorheen worstelen. Komen ook een Belg met camper tegen en alle twee de spiegels inklappen en met centimeter werk elkaar passeren. Ook de weg naar ons einddoel vandaag, Doolin, is het erg druk, ook met touring bussen. Die keveren hun klanten af bij de pier en die kunnen dan met de boot naar de Aran Eilanden of een rondvaart langs de Cliffen van Moher. Wij komen om half één op de camping aan en zetten hem neer met gezicht op de Cliffen van Moher. We gaan eerst eten en daarna lopen we een stuk de andere kant op waar je ook Dolfijnen kan spotten. Maar wij hebben er geen gezien.
Er stond een behoorlijke wind en dan is het mooi om te zien hoe de golven op de rotsen beuken.
Ik had ook nog idee om met de rondvaart mee te gaan maar er staat zoveel wind en ook verslechterd de lucht zodat je binnen moet zitten en dan geen mooie foto's kan maken. De boot vertrekt om 15.20 uur en het zou een uur duren maar hij was al weer na 20 minuten terug want de wind trekt aan en er valt een bui. Wij zitten dan net aan de thee en Bep neemt even de post door met Diane en praat even bij. Dan nemen wij ons wijntje en zien de ene camper na de ander binnenkomen. We kunnen dat prachtig overzien vanaf onze plek. Er was een stalletje met fish en chips en tegen zessen zou ik dat voor Bep gaan halen maar.... het stalletje was gesloten! Wel nog een paar foto's gemaakt bij de pier want het is vloed en windkracht 6 en de golven spatten uiteen op de rotsen, mooi gezicht. Dan weer terug en Bep heeft nog wel een alternatief maar vergeet de fish en chips niet! Na het eten schijnt de zon op de Cliffs if Moher en ik maak nog een paar foto's en loop daar voor naar de punt van de pier. Wat een enorme golven komen op de kust af. Maar als je bedenkt hoeveel water er achter ligt!

1. Coos hulleman:
    9 september 2018
    Mooie omgeving als jullie tijd hebben dan is Doolin Cave heel mooi dat is een druip grot diep onder de grond Groetjes Ria en Coos