Eerste Pinksterdag

5 juni 2022 - Plasencia, Spanje

Zondag 5 juni

Gisteravond nog een tijdje buiten gezeten en kregen een prater, een vrouw uit Limburg.

Het was over half tien toen we naar binnen gingen omdat het toch fris werd.

Dat bleek vanmorgen uit de temperatuur in de camper, het was 15 graden.

Maar prachtig weer en dan is het zo warm in de camper.

Na het eten meteen naar de achterband van Bep haar fiets gekeken en die was minder hard dan gisteravond! Dus de zijtas er afgehaald, fiets op z’n kop en nogmaals naar het ventiel gekeken maar daar was niets mis mee.

Binnenband er uitgehaald en een bak met water er bij en ja, het borrelde, er zat een gaatje in als een speldenprik. Band geplakt en de buitenband van binnen gevoeld of er wat scherps in zat. De band er weer in en opgepompt en Bep kan weer fietsen! (Erg blij!).

Koffie drinken en dan een tochtje gemaakt. Het fietspad was erg druk met wandelaars en bij Plasencia stonden veel mensen naar een kanowedstrijd te kijken.

Wij rijden de paarse brug voorbij en komen door een park en daarna op een mooi fietspad.

Na een kilometer of 5 houdt het zomaar op en rijden we de andere kant van de droge rivier terug naar Plasencia.

Op de paarse brug stonden veel mensen hun favoriete kanoër aan te moedigen en moesten we lopen. Zo ook door het park waar veel mensen waren.

Komen weer op het fietspad en daar ook veel wandelaars en ook vissers die probeerde een maaltje bij elkaar te vissen.

We rijden naar de brug bij de camping en gaan links af richting stuwdam. Maar ook daar is een hele steile weg omhoog en besluiten terug naar de camping te gaan.

Onderweg ook veel vreemde vogels gezien. We hebben er volgens ons twee namen kunnen ontdekken, de wielewaal en de blauwe ekster. Ook zitten hier IJsvogels maar die hebben wij niet gezien!

Na het eten Bep een wasje en ik de batterijen opladen en de foto’s op de lap top zetten voordat ik ze kwijt raak.

Dan de fietsen weer achterop de camper en ben gaan zwemmen in het mooie, rustige zwembad dat achter de camping ligt. Volgens mij is dat van de gemeente want het voetbalveld, waar gisteren een toernooi was, ligt er naast.

Bep lezen en ik schrijven en wat typen

Na de thee ga ik betalen en hier in Spanje betaal je de prijs die in het ACSI boekje staat.

In andere landen, waaronder Nederland, komt daar dan nog toeristenbelasting en milleubelasting bovenop zodat je dan soms nog veel betalen moet.

Hier zit alles in die prijs.

We gaan onder het boompje zitten om ons wijntje/biertje te drinken want het is warm onder de luifel. Het is een klein boompje dus veel verschuiven!

We eten weer laat en na de afwas gaan we de luifel opruimen en nog heerlijk buiten zitten

1. Diane Honingh:
    6 juni 2022
    Handige snuiter ben je toch! Ma natuurlijk hartstikke blij dat jij dat even voor haar gefixt hebt.
    Zwembad ziet er goed uit! Lekker rustig.
  2. Tom:
    6 juni 2022
    Fijn dat jullie weer kunnen fietsen samen, nu kunnen er weer veel rondjes gemaakt worden ;)! Heerlijk dat er ook een zwembad is waar je even in kan afkoelen in het warme weer (het weer ziet er heerlijk uit op de foto’s!, hier is het aan het regenen :/ ). Nog een fijne avond! Kus