Howth

28 augustus 2018 - Howth, Ierland

Dinsdag 28 augustus

Gisteravond dus eerst TV gekeken en we lagen vroeg op bed want hadden moeite om de ogen open te houden. Er was vanavond nog een camper bijgekomen maar stond wat verder omdat er heel veel auto's geparkeerd stonden.
Vanmorgen vroeg er uit, half zeven, want we moeten voor achten ons melden.
Na de ochtendrituelen en het ontbijt kreeg ik een sms bericht dat de boot een half uur later zou vertrekken dus konden we rustig aan doen maar evengoed om 10 voor acht vertrokken en 5 min.  later stonden we in de rij om ons te melden. Dit liep vlot, geen douane, en moesten in de rij gaan staan om aan boord te gaan. Onze rij moest het eerst en de boot in. Nog even moeilijk want ik moest inparkeren tussen een Pools busje en een oplegger. Maar met instructies van een mannetje ging dat in één keer. Naar boven en een plaatsje gezocht. We vertrokken toch om 8.55 en er was weinig wind maar wel bewolkt, dus een kalme zee. Bep lezen en ik wat puzzels opgelost. Af en toe even naar buiten om wat foto's te nemen. De Ferry legde om 12.10 aan en wij waren één van de laatste die de boot verlieten. De Tom Tom vond de satelliet en loodste ons door Dublin naar Howth. Daar zou een camperplaats zijn maar we kwamen terecht op een parkeerplaats voor luxe auto's. Dus even beraadslaagd en toen we een stukje terug reden zagen we campers staan op de pier tussen de vissershaven en de jachthaven. Daar heengereden en de camper neergezet. Eerst gegeten en daarna een rondje door het stadje gelopen. Het was er druk en wij naar een oude kerk gelopen, de St Mary, waar de oorsprong van de kerk in de 11e eeuw begon. Wat er nu nog over is van deze kerk stamt uit de 14e eeuw. We lopen zo naar het treinstation en ook naar de bushalte hoe laat er een trein of bus richting Dublin gaat. We kijken morgen wel wat we nemen, in de bus zit een chauffeur en die kan je wat vragen! Dan lopen we weer naar de camper en het is voor Ierse begrippen prachtig weer, af en toe een zonnetje en tegen de 20 graden!
Als we terug zijn is er nog een Fransman bijgekomen en wij zetten onze camper bij hem in de buurt. Dan thee drinken en daarna is het wijntje aan de beurt.
Hier bij de haven is altijd reuring, morgen zal de vissersvloot wel weer uitvaren al mogen ze niet teveel lawaai maken!
Als Bep het eten gaat maken ga ik dit even typen en wegsturen zodat ik straks de TV aan zet en hoop dat Ajax deze ronde doorkomt en dan Champions League gaat spelen!

1. Rene Ouderling:
    29 augustus 2018
    Ziet er allemaal goed uit. En behoorlijk snel gedaan. Ben benieuwd naar de verdere foto's van Ierland.