Holyhead

27 augustus 2018 - Holyhead, Verenigd Koninkrijk

Maandag 27 augustus

Gisteravond het niet laat gemaakt, het was buiten pikkedonker er was weinig licht op de camping.
Vanmorgen waren we vroeg wakker en om 8.15 reden we weg van de camping in Addesbury naar Banbury. Daar gingen we weer de M40 op richting Birmingham. Ondanks Banking holyday was het rustig op de weg en reden zo langs Birmingham richting Screwsbury. Daar even voorbij gestopt bij een parkeerplaats om koffie te drinken. Half uur later weer vertrokken en stonden meteen in de file. Wat was er aan de hand, bleek later, er was een Steam Rally wat heel veel publiek trok en bij de volgende rotonde, op 5km verder, moesten zij er af en wij rechtdoor. Na deze file reed het weer als een trein en we sloegen af naar Llangollen en rijden door een prachtig landschap, langs de rivier Dee. Maar de weg is smal en ook weer met muurtjes en heggen dicht langs de kant van de weg. Ook heel veel bochten! In dit gebied zijn ook veel watervalletjes waar de mensen op afkomen. De meeste parkeerplaatsen staan vol en ik denk ook dat half Engeland aan het wandelen is vandaag! We stoppen half één om te gaan eten. Het is een toeristische route want we komen veel auto's, caravans en campers tegen die allemaal er op uit zijn op hun vrije dag.
De temperatuur schommelt tussen de 14 en 18 graden en soms valt er een spatje regen.
Zo komen we in Betws-y-Coed, wat een toeristische plaats is en het erg druk is. Auto's staan langs de kant van de weg geparkeerd en het passeren gaat allemaal maar net. Er rijdt hier ook een stoomtrein. Maar wij rijden door en komen door Snowdonia, een prachtig landschap met behoorlijke hoge heuvels en een bredere weg met minder muurtjes. Zo rijden we over een brug en komen op het eiland Anglesey. Hier begint een vier baans weg zo naar Holyhead ons einddoel vandaag. Het ligt op het uiterste puntje van Wales. Ook hier alles tweetalig en die Welshman moeten een tong van rubber hebben om al die woorden uit te spreken. Om 14.15 komen we op de mix parking en kunnen nog net een plaatsje voor de camper vinden. Ik betaal aan de automaat en dat is er een die iedereen snapt, in één keer een kaartje! Dan lopen we het stadje in dat ook verlaten is en de meeste winkels gesloten zijn. Alleen zijn er veel kroegen open! Ook kijken we nog even naar de ingang van de Ferry's en lopen zo weer terug naar de camper. Bep zet thee en we zoeken al vast de spullen voor morgen klaar want de boot gaat om 8.55. Daarna een wijntje en ook nu komt de zon er weer af en toe door. Ook zijn we nu aan de Engelse tijd gewend en eten op tijd.
Maar we moeten er wel aan denken dat " we zijn er bijna" een uur vroeger begint!

1. Anton van geemen:
    28 augustus 2018
    Hoi Bep En Bert Zo alles loop weer als een gesmeerd wiel he wel good for you weer een mooi verslag en pracht foto,s mensen goeie vaart met de ferry naar Eiland.
    Zo mvg van Emmy & Anton
  2. Diane Honingh:
    28 augustus 2018
    Nog steeds je korte broek aan zie ik. Tom doet hem dus ook steevast niet uit: tis wel een wedstrijd met opa hè, wie hem het langst aan houdt! Dus.... je bent gewaarschuwd. ;)