Naar het Lac du Der

15 april 2023 - Éclaron-Braucourt-Sainte-Livière, Frankrijk

Zaterdag 15 april

Vanmorgen was het dus zover, we gaan weer een reisje maken.

Eerst nog de overige spullen in de camper en alvast afscheid genomen van enkele buren die vandaag met de Suiderwouder Historie Harlingen gaan bezoeken.

Om kwart voor negen de camper op de Bijenven gezet en afscheid genomen van de overige buren.

Om 8.55 reden we weg, over Monnickendam, Broek, zo naar de ringweg. Op de A2 was het behoorlijk druk en ook bij de steden Utrecht, Den Bosch en Eindhoven veel verkeer op de weg. Gelukkig weinig vrachtwagens vandaag.

Op de hoogte van Roermond koffie gedronken en dan weer verder de A2 af naar Maastricht waar de tunnel een uitkomst is. Scheelt veel tijd want anders werd je veel opgehouden door de vele stoplichten.

We reden om 12 uur België in en dan een stukje langs de Maas naar Luik. Dat houdt ook altijd wat op en goed uitkijken dat je de goede weg neemt!

Komen op de A26, dwars door de Ardennen, wat een rustige weg is. Het is prachtig weer om te rijden, zon, maar de temperatuur komt niet boven de 15 graden. 20km voor Bastogne stoppen we om te gaan eten. Weer verder en het wordt drukker als de A4 er bij komt naar Luxemburg. Even voorbij de grens gaan we tanken voor €1,481/L !

We rijden om 15.00 uur Frankrijk in en de temperatuur stijgt naar 19 graden!

Ook hier erg druk op de weg, nog een kleine file, naar Metz. Dan Nancy, Toul en verder richting Saint Dizier. Halverwege gestopt om een slaapplaats te zoeken. Die vonden we in Saint Livière waar we om half 6 aankwamen. De laatste 5 km kregen we nog een regenbui zodat de temperatuur zakte naar 14 graden. Digitaal inchecken en betalen. Slagboom gaat open en een plaatsje zoeken. Dan eerst maar een kop koffie en ik nog een klein rondje gelopen want de zon  schijnt al weer en het is best lekker buiten.

Dan nog maar een glaasje wijn voor het eten, smaakt het beter!

Mooie camperplaats, naast het gemeentehuis en ook een dorpshuis. In dit dorpje is geen winkel maar volgens het bord komt er elke ochtend een bakker en komt de SRV wagen 3X in de week, we zullen het morgenochtend zien.

Ook dicht bij het Lac du Der waar we vorig jaar aan de andere kant zijn geweest en je goed kunt fietsen wat we vorig jaar gedaan hebben. Nu dus niet, morgen gaan we nog een stukje verder Frankrijk in.

1. Corrie en Fren:
    15 april 2023
    Veel veilige reiskilometers, mooi weer en veel plezier tijdens deze reis😉
  2. Diane Honingh:
    Eerste dag alweer voorbij. Goede reis vandaag! 😘
  3. Tom:
    16 april 2023
    Een ‘reisje’ mag wel veranderd worden in een ‘reis’ hoor ;). Jullie hebben bij Bastogne hopelijk wel Bastogne koeken gegeten? Veel plezier!!!
  4. Emma Hartman:
    16 april 2023
    Leuk om jullie zo te volgen.