Moederdag

9 mei 2021 - Mill, Nederland

Zondag 9 mei.   Moederdag

Gisteravond niet laat naar bed want onze ogen konden we niet open houden!

Vanmorgen Bep diverse berichten gekregen van haar kinderen, om een mooie moederdag te wensen. Volgens hun zou ik daar ook aan mee moeten werken!

Het weer is gelukkig prima, de zon schijnt volop, het zou een mooie dag worden.

Het was ook de eerste dag dat vanmorgen de kachel niet aan hoefde.

Na het douchen in zomers pak gestoken, het is de eerste keer dat ik ‘s morgens de korte broek aan trek. We drinken buiten koffie en maken er vandaag een rustige dag van en gaan genieten van het mooie weer. We zouden morgen hier weg moeten omdat de plaats morgen bezet is door andere mensen. Wij kunnen nog wel twee dagen een andere plaats krijgen, hier ook op de veld.

Er gaan af en toe wat dreigende luchten voorbij waar soms een enkel spatje regen uit valt maar de temperatuur is heerlijk en dat is vandaag het pluspunt. De eigenaars van de camping komen met een kar langs en leveren bij iedereen een tasje af voor moederdag. Daar zit een prachtige petunia in waar we het hele jaar door aan deze camping kunnen denken, erg aardig! Normaal wordt iedereen in het restaurant uitgenodigd om koffie met gebak te komen nuttigen en om de moeders te verwennen, maar ook hier gooit Corona roet in het eten! Ik ga de vuilnis weggooien en informeer of we vandaag al niet kunnen verhuizen. Dat kan en dan hoeven we morgenochtend geen paniek te maken. Het is nu knap weer en je weet niet wat het morgen is. Dus de boel verhuist van C 23 naar C 21. De luifel afbreken en de camper verplaatsen en de luifel er weer aan en dat in de Europese recordtijd van 25 minuten!

Het blijft warm maar toch ook bewolking waar af en toe een druppel regen uit valt. Maar gelukkig hebben we de luifel waar we ons onder terug kunnen trekken. Na de thee toch maar een wijntje genomen want ja, het is moederdag! Bep vertrouwd het niet om mij eten te laten maken dus doet ze dat liever zelf. Als ze daar mee bezig is ga ik in de administratie.

1. Diane Honingh:
    9 mei 2021
    Wat heerlijk hè, geen kachel aan. Zo zou het iedere dag moeten zijn!