Bep jarig!

14 juni 2021 - Noordwolde, Nederland

Maandag 14 juni  🇳🇱🇳🇱

Gisteravond dus naar Nederland- Oekraïne gekeken en het was een leuke wedstrijd met Nederland in de bovenliggende partij. Rust 0-0 en de tweede helft 2-0 voor maar Oekraïne kwam terug naar 2-2. Gelukkig maakte Dumfries er 3-2 van en heeft Frank de Boer, het bij deze wedstrijd, gelijk met zijn 5 3 2. Feest in Nederland maar ook vandaag bij ons want Bep is vandaag jarig.

Vanmorgen stond de telefoon niet stil, vele apps en telefoontjes. We zijn dan wel weg maar ze hebben haar niet vergeten.

Het is prachtig weer dus de dag kan niet stuk. Onze “tuin” werd vanmorgen gemaaid.

We drinken koffie met wat lekkers en er wordt nog een paar keer gebeld en geappt.

We vertrekken om 11.20 met de mededeling dat het niet meer dan 30km mocht zijn.

We hebben een rit dat veel door de bossen gaat omdat het warm wordt. We gaan door het Nationale park Drents en Friese Wold. Het hoort bij Natura 2000 en het is 6000HA groot.

We eten net voor het dorp Vledder op een mooie picknickplaats. Dan rijden we door het plaatsje Vledder, gem. Westerveld (Drenthe) en heeft 1950 inwoners. Op de Brink een grote herdenkingssteen van de gevallenen in WOII. We komen langs de Johannes de Doperkerk waar in het jaar 1000 al een kapel stond. Deze kerk zijn ze in 1350 begonnen met de toren te bouwen en het schip is in 1425 tegen de toren aangebouwd. Het baksteen werd direct bij de kerk gebakken wat wel meer de gewoonte was.

Ook is hier al heel lang bewoning omdat er diverse grafheuvels en urnenvelden gevonden zijn.

We rijden verder en zien prachtige gerestaureerde huizen hier in Vledder staan.

Dan het laatste stuk naar Noordwolde (Friesland) waar we bij de Jumbo spullen gaan halen om vanavond op te eten. We zijn om half drie weer bij de camper na 32km (2 teveel!).

Het is heel rustig op de camping, veel zijn gisteravond naar huis vertrokken en ook veel kinderen en kleinkinderen die op visite waren bij opa en oma.

Dan een ontspannen houding onder de luifel en wat drinken.

Het is echt warm en dan is het lekker als je niets hoeft. We drinken thee en lezen wat.

We hebben een heerlijke plek in de schaduw en daar drinken we ook een wijntje.

Dan pakken we er een picknick tafel bij, die bij elke plaats beschikbaar is, en installeren ons om te gaan gourmetten.

We eten lekker en gezellig en het is ook de laatste keer dat we deze reis avondeten bij de camper.

Samen buiten afwassen en de rotzooi opruimen.

Morgen weer richting huis waar we in de middag denken te zullen aankomen.

We hebben trouwens nog een stop in Friesland, in Siegerswoude, om de schotel even te laten updaten. Had het adres van een medereiziger van de reis naar St Petersburg. En het ligt een beetje op de route naar huis over de Afsluitdijk.

1. Yvonne Kwakman:
    14 juni 2021
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele jaren in goede gezondheid gewenst.
  2. Corrie en Fren:
    14 juni 2021
    Bert en Bep, van harte gefeliciteerd met Bep haar verjaardag. Maak er nog een fijne avond van👌🍷🍻