Mragowo

16 mei 2019 - Mragowo, Polen

Donderdag 16 mei

Gisteravond dus De Graafschap-Ajax gekeken en zag dat Ajax met 1-4 won en nu definitief kampioen van Nederland is. Twee prijzen zijn binnen en dat is prachtig. Als je dit voor het begin van het seizoen zou hebben gezegd zou dit natuurlijk prachtig zijn en dat is het dan ook. Maar.... die wond van het verlies tegen de Spurs is wel genezen maar het lidteken blijft toch wel hangen!
Nog even naar de uitreiking van de schaal gekeken en dan gaan we niet zo laat naar bed want morgen is een reisdag en een lange! Gisteravond regende het al tot we naar bed gingen maar vannacht om 3 uur begon het weer te regenen. Ook toen we opstonden regende het nog steeds. Na de ochtendrituelen de camper weer reisklaar maken en we vertrokken om 8.55 uit Poznan. De Tom Tom gaf een andere weg aan als die in het reisboek stond en die hebben we gevolgd. Kwamen we weer na 30km op dezelfde weg naar Gniezo. Even daar voorbij is een supermarkt (Tesco) en Bep heeft daar even wat nodige boodschappen gehaald. Dan weer verder over de 15 naar Strzelno waarvoor we in de file kwamen te staan omdat, na later bleek, er een ongeluk was gebeurd. Toen we de file voorbij waren even verder gestopt en daar koffie gedronken. Het bleef maar regenen en ook reden we langs een kazerne waar veel helicopters stonden. Ook steeg er net een op. We gaan verder over de 15 en rijden naar Tourun. Nu gaan we er voorbij maar het is ook de plaats waar de reis eindigt op 23 juni. De wegen zijn wisselend, soms slecht met spoorvorming en dat is met regen helemaal niet lekker. Maar ook goede stukken weg. Heel veel bij kruisingen 70km en dan natuurlijk de vele flitsers die er staan. Gelukkig geeft de Tom Tom het aan anders zou er wel een stapeltje thuis liggen als we thuis komen. Ook de Bep Cam heeft last van de regen en kan niet zoveel foto's maken vandaag. Om 13.00 gaan we eten en ook Ger en Ineke staan daar en Fokke en Tiny rijden net weg. Het regent nog steeds, anders maak je even een praatje maar nu niet! Na een half uur gaan we weer rijden en komen door Olsztyn waar ze in de stad aan de weg aan het werk zijn. Omleiding en oponthoud. Zo rijden we verder naar Mragowo onze eindbestemming van vandaag. We komen om 16.55 aan op camping Seeblick en wij zijn de eerste met Fokke en Tiny in ons kielzog. We mogen een plaats uitzoeken op deze terrascamping. Mooi aan een meer en het regent niet meer! Mooi plekje opgezocht en kijken zo over het meer. Dan druppelt de een na de ander binnen en zoekt iedereen een plaatsje. We slaan de thee over want de 5 zit allang in de klok als wij gesetteld zijn. De buurvrouwen Carolien en Aline zijn nieuwsgierig naar de binnenkant van een camper en Bep geeft ze een rondleiding. Ook Bep kijkt nog even in hun caravan die lijkt op die wij voor de camper hadden. Dan als het eten klaar is gaan we eten en we moeten vanavond nog om half negen even allemaal bij elkaar komen voor de bespreking voor morgen en overmorgen. Zou om 6 uur zijn maar uitgesteld omdat iedereen dan in ieder geval binnen is en gegeten heeft. Vandaag dus een lange rit, 411km binnendoor, bijna de hele dag regen. Meestal als je binnendoor rijdt haal je ong. gemiddeld 60km/uur. En dat klop wel want wij vandaag 7 uur gereden en één uur gerust. Nu naar de bespreking en dan het blog even wegsturen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl