Holten

1 juli 2019 - Holten, Nederland

Maandag 1 juli

Gisteravond om 19.45 op de fiets gestapt en naar de Camping " de Holterberg" gereden, het was precies één km! Gon stond ons al op te wachten bij de ingang en samen naar hun plek gelopen.
De koffie werd door Willem verzorgd en we waren het over eens dat dit wel heel toevallig was. Gezellig gepraat over onze reis en over hun reis door Noord Duitsland. Na de koffie nog wat anders gedronken en om half elf naar onze eigen camper. Het licht moest aan op de fietsen, uitgezwaaid door Gon en Willem.
Daarna nog even een wijntje genomen en TV gekeken. Ook even vooruit gekeken hoe deze week verder zou verlopen.
Vanmorgen weer een blauwe lucht met alleen wat kleine wolken en wat meer wind. Na het eten en de afwas zouden we eerst koffie gaan drinken voordat we naar de markt in Rijssen zouden gaan fietsen. Maar buurman Bert kwam "even" praten en even daarna kwam ook zijn vrouw er bij en ook Bep zodat het kwart voor elf werd dat we vertrokken, zonder koffie te hebben gedronken! Het is 8km naar Rijssen dat ong. 35.000 inwoners telt. Met een beetje gang daar heen gefietst en daar de fietsen geparkeerd en over de markt gelopen. Rijssen is een leuke stad met veel winkels en ook een behoorlijke markt. Eerst daar overheen gelopen en toen eerst aan de koffie met appeltaart. Daarna nog even over de markt gegaan en dan weer via diverse winkels naar de fietsen gelopen.
Ik had een route uitgezet via de fiets knooppunten. Hierbij kan je zelf je route bepalen en ook kijken hoe lang het traject is dat je uitgezet hebt. Ook Willem en Gon nog gezien die via de Rijssense weg terug naar Holten reden. Wij gingen eerst naar Nijverdal en via de Holterberg terug naar Holten, in totaal 33km. Door een mooi gebied met prachtige huizen en door bossen zo op Holten aan. Om half twee waren we weer bij de camper en hebben eerst gegeten. Dan nog contacten met Diane en Natascha over morgen als we thuis komen. Om 3 uur zijn we op de fiets naar het centrum van Holten gefietst. Ik herkende er helemaal niets meer van en zijn nog een stukje door het centrum gewandeld. Dan nog wat boodschapjes bij Appie Heijn meegenomen en door de Kolweg gereden waar ook de Bergmanstraat moet zijn waar ik vroeger bij mijn tante en oom gelogeerd heb. Die gevonden en dacht no2 maar wist het niet zeker. Verder gefietst naar de camperplaats en daar thee gedronken. Ook buurman Bert kwam nog even buurten en vindt het wel gezellig denk ik. Na de thee een wijntje want dat kan nog vandaag! Bep gaat aan het eten beginnen en de biefstuk van Appie smaakt goed! Bep wast af en ik ga buiten de luifel, tafel en stoelen opruimen want het wordt wat fris buiten om daar nog te gaan zitten. Morgen de laatste etappe, naar Uitdam. 3 weken Denemarken met z'n tweeën, dan 6 weken met de ACSI groep en de laatste 10 dagen weer met z'n tweeën. Denemarken, best mooi maar koud!, die 6 weken met de groep ontzettend getroffen met het weer, als het regende zaten we ergens binnen of in de bus en de laatste 10 dagen prachtig weer. En zo zal er morgen weer een eind komen aan een prachtige voorjaarsreis.

PS: er kunnen nog wat foto's op gisteren zijn bijgekomen.

1. Diane Honingh:
    1 juli 2019
    Is er geen wijn in Uitdam dan?

Tot morgen!! Kus