Hohenfelden

6 september 2020 - Hohenfelden, Duitsland

Zondag 6 september

Gisteravond hadden we live muziek van een stel jongeren die naast ons neergestreken waren.

Klonk niet gek, wat muziek dat wij ook konden maar wel aardig hard en zaten gezellig om een vuurkorf.

We dachten het zal om 10 uur wel zachter zijn of afgelopen maar nee. Ook om elf uur niet en om twaalf uur werd het wat minder, de trommels hielden op maar het ging door met de gitaar.

Wij naar bed en werden om 3 uur wakker van nog steeds muziek en gezang.

Konden de slaap niet meer vatten en om over vieren werd het stil. Maar voor dat je weer in slaap valt!

Je kunt natuurlijk stennis maken maar met jongelui die wat op hebben werkt het vaak averechts.

Dus vanmorgen uitgeslapen en eerst de kachel aan voordat wij het bed uitstapten.

Bep broodjes gebakken en na het eten waren de buren al op en toen wij aan de koffie zaten vertrokken ze! Als ze waren gebleven dan hadden wij onze biezen gepakt.

Na de koffie even naar de wasmachines gelopen maar waren allemaal bezet. Bep had niet zoveel dus het op de hand gedaan, ik hulpje!

Als de was hangt dan nemen we een wijntje omdat het zondag is ( mooi excuus!). De overburen vertrekken en er komen weer andere overburen die gezelliger zijn. Ook naast ons komt een stel die ook best aardig zijn. Wij lopen een rondje naar het grote meer dat aan de camping grenst.

Hohenfelden is een klein dorp met 360 inwoners. Het meer brengt veel dagjesmensen en natuurlijk de campinggasten. Het is een grote camping met 160 toerplaatsen en heel veel vaste plaatsen. Maar wij vinden het wat rommelig.

We lopen nog een rondje over de camping en langs het meer en zien echt hoe groot hij is.

Rest een beetje zondag houden en na de thee haalt Bep de was af en kan weer in de kast.

We ruimen de luifel op en het grote grondzeil dat over de kale grond ligt.

Dan gaan we naar binnen om een wijntje te drinken want buiten gaat de zon achter de wolken en dan wordt het fris. Maar vandaag een mooie dag al kwam de temperatuur niet boven de 20 graden.

Bep gaat het eten maken en ik in de administratie.

We hadden nog een biefstuk uit Groningen in de vriezer en die hebben we heerlijk verorberd!