Tangermünde

29 augustus 2020 - Tangermünde, Duitsland

Zaterdag 29 augustus

Gisteravond wat TV gekeken en het nieuws in de gaten houden vanwege Corona.

Ook in Frankrijk komen weer meer gebieden met code Oranje. Als je daar heen gaat wordt het een beetje puzzelen of gewoon niet heen gaan!

Gisteravond en vanmorgen vroeg nog een paar buitjes gehad maar nu ziet het er niet verkeerd uit.

Een rustige morgen, want vandaag blijven we in Tangermünde

Haal voor de koffie de fietsen er af en als de koffie op is fietsen we naar een groot winkelcentrum aan de rand van de stad. Vorige keer ook bij de Aldi geweest en die hadden lekkere koeken en broodjes. Dus nu daar ook heen. Maar de lekkere koeken waren op en hadden nog net 4 broodjes.

Bep wilde nog even naar de Kik voor een pyjama want die was ze vergeten. En de huur van mijn T shirt had ik opgezegd! Toen we weer terug waren nog even in de zon gezeten voordat we eten gingen. Na het eten zijn we een fietstocht langs de Elbe gaan doen. Was lekker weer en veelal aan de onderkant van het dijkje van de uiterwaarden gereden. Tussen de Elbe en dat dijkje is een beschermd natuurgebied met heel veel vogels die je bij ons ook ziet,

Langs het dorpje Schelldorf gereden en verders veel maisvelden en akkers waar de oogst al binnen was gehaald. Terug een andere weg gereden en kwamen door het dorpje Schelldorf en ook door het dorpje Buch. Maar heel weinig te beleven, ook geen terrasjes of zo iets dergelijks.

Wel heel veel fruitbomen langs de weg en Bep heeft nog wat appels geplukt, dan hebben we morgen misschien appeltaart!

Toen we terug waren de batterijen in de opladers en wij buiten in de zon in ontspannen houding aan de thee.

Ook het wijntje smaakte lekker in het zonnetje. Als Bep naar binnen gaat om het eten te verzorgen doe ik even ed administratie.

1. Diane Honingh:
    29 augustus 2020
    Wat een heerlijk weer! Hier werd het pas in de middag een stuk beter. Vanmorgen heeft het echt verschrikkelijk hard geregend. Geloof dat het morgen nog minder wordt (buien en weer wind) en dan wordt het weer iets beter. Finus heeft het wel erg warm: 37 graden. Dus misschien moet je die kant maar op nu Frankrijk ook steeds ingewikkelder wordt (was onze escape voor de herfstvakantie nu én Turkije én Canarische eilanden afvallen. Maar helaas zit de côté d’Azur er ook niet meer in! Fijne avond, kus
  2. Elaine & Wiebe:
    30 augustus 2020
    Mooi dat je het weer van Nederland heb ontvlucht!
    Veel plezier nog.
    groetjes Wiebe en Elaine