Tangermünde

30 augustus 2020 - Tangermünde, Duitsland

Zondag 30 augustus

Gisteren trouwens, toen we aan het fietsen waren, op 50m een vos gezien die het maisveld invluchtte.

Gisteravond TV avond met twee series die we volgen, Box 21 en Line of Duty. Alle twee op NPO dus geen reclame!

We blijven nog een dag vanwege het mooie weer en de mooie plaats met alle voorzieningen.

Dus vanmorgen onder de douche voordat we eten gaan.

Het is mooi weer en dat kunnen we hebben.

Na het eten aan het werk, Bep gaat het binnen weer even kuisen en ik doe de buitenkant want die is met die regen onderweg behoorlijk vies geworden. Als dat allemaal klaar is gaan we aan de koffie. Geen appeltaart want Bep was het bakblik vergeten! Het is heerlijk weer, wel wat sluierbewolking maar de temperatuur is goed.

Dan nog even voor het eten een wasje aan het rek.

Ik had de fietsen al klaar gezet en na het eten vertrokken we nu de andere kant op, stroomafwaarts. Dit was een mooiere route dan gisteren. We kwamen door enkele dorpjes, Hämerten, Storkau, Billberge en Arneburg. Maar in alle plaatsjes geen terras of restaurant te bekennen. Daar in Arneburg op een bankje gezeten en naar de kerk gefietst. De St George kerk is de oudste kerk van de Altmark en men is in de eerste helft van de 12e eeuw met de bouw begonnen. De muren zijn 1,3 meter dik! Veel van die dorpen zijn de straten van kinderkopjes wat niet lekker fietst.

Op de heenweg hadden we de velen fruitbomen opgemerkt langs het fietspad. Appels, peren, kersen en pruimen, allemaal op manshoogte afgeplukt! Op de terugweg hebben we nog wat appeltjes en pruimen kunnen plukken al was het niet veel!

Mooie tocht gemaakt zo langs de Elbe. We waren theetijd weer terug, de was droog en weer in de kast gelegd. Ik meteen de fietsen achterop gezet en aan de thee. Er is wat sluierbewolking maar de temperatuur is nog steeds goed. Hoeft geen 30 graden te worden, die hebben we thuis al achter de rug, als het maar droog en deze temperatuur is.

Maar tegen zes uur is de zon weg en wordt het frisser en verdagen we naar binnen.

De camperplaats is weer helemaal vol gelopen en tegenover ons is zelfs een caravan komen te staan ( Nederlander). Ook de op de parkeerplaats voor auto’s staan tien campers zodat er nu ongeveer 75 staan! Om half zeven gaat Bep weer de keuken in om het eten te verzorgen.

Ik doe ondertussen de administratie.