Nida

14 juni 2019 - Nida, Litouwen

Vrijdag 14 juni

Gisteravond nog drie spellen Skip Bo gedaan, de eerste twee won ik en de laatste won Bep nipt want ik had nog één kaart over!
Vandaag dus de grote dag voor Bep want die wordt vandaag weer een jaartje ouder en is het verschil weer twee jaar met mij.
Het was nog wat bewolkt en nog niet erg warm want we staan in de schaduw. Het voorraam opengeschoven en er hingen vlaggetjes!
Al vroeg wat appjes gekregen en ook telefoon van familieleden.
Ik voor de koffie naar het dorp gefietst en daar wat lekkers voor bij de koffie gehaald. Ook de reisgenoten kwamen Bep feliciteren en dat zijn er 33!
Koffie drinken en ik had in het dorp gezien dat ze de markt aan het opbouwen zijn dus na de koffie op de fiets naar het dorp.
Ook hebben ze een heel groot podium gemaakt voor een of ander muziekfestival. We parkeren onze fietsen bij de supermarkt en lopen over de markt. Bep ziet nog een mooi hangertje met barnsteen er in en koopt dat (hoera een verjaardags cadeau!) Daarna gaan we in een restaurant eten omdat dat vanavond niet goed uitkomt. Na heerlijk te hebben gegeten fietsen we weer terug naar de camping. Ook nu heeft Bep weer vele appjes en mails binnen gekregen van mensen die haar feliciteren.
Bep gaat alvast voorbereidingen maken voor 5 uur als we een hapje en een drankje doen voor onze reisgenoten. Ik doe de fietsen weer achterop want vanavond komt er niets van.
Als Bep klaar is gaat ze in de zon zitten want bij onze camper is het nog fris in de schaduw. Maar straks komt ook de zon bij ons en komt het helemaal goed. Gisteren regen, en wat zal het morgen voor weer zijn. Maar er hing een spreuk in de keuken van Opa en Oma van Geemen: " Tob niet, het komt toch anders" en die hangt nu bij ons en daar houden wij ons aan vast.
Om 5 uur hadden we alles klaar op de tafels staan en kwam de "visite", allemaal de stoel mee en een glas.
Eerst allemaal voor Bep gezongen en daarna, toen de glazen gevuld waren, geproost. Ook hadden de dames, Caroline en Aline, voor Bep, van de overige reizigers, wat cadeautjes gekocht, erg leuk! Het werd erg gezellig en gelukkig ook prachtig weer. Er blijven natuurlijk wel wat mensen hangen en die gingen om 20.40 naar hun eigen "toko". Dan nog wat opruimen en wij hebben gelukkig vanmiddag uitgebreid geluncht dus wordt het nu soep met brood!
Al met al een geslaagde dag

1. Dirk en Janny Posch:
    14 juni 2019
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

Liefs van Dirk en Janny Posch
  2. Corrie van Geemen:
    14 juni 2019
    Bep, mijn gelukwensen met je verjaardag en Bert
    ook van harte gefeliciteerd. Vanavond een extra glas
    wijn, proost! Wat een bijzondere reis maken jullie.
    Groet van t.Corrie.
  3. Diane Honingh:
    14 juni 2019
    Was een mooie dag dus! Kus
  4. Tante Co:
    14 juni 2019
    Dat was toch even een leuke en bijzondere verjaardag Bep, om het met alle reisgenoten te vieren, ieder op zijn eigen stoel, en drinken uit je eigen glas! Welterusten : tante Co
  5. E.J. Klok-Assink:
    15 juni 2019
    Van harte gelukgewenst met je verjaardag! Welkom bij de club van 69! Groetjes, Els en Pier.
  6. Wil:
    15 juni 2019
    Bep gefeliciteerd ja ja ben te laat. Moet jullie verhaal nog lezen. Zijn gisteren pas terug gekomen. Naar jullie zin?
    Groetjes en nog veel plezier.