Olite

10 juni 2022 - Olite, Spanje

Vrijdag 10 juni

Gisteravond tot tien uur buiten gezeten en toen werd het toch fris en zijn we naar binnen gegaan.

Vanmorgen weer de zon en geen wolkje aan de hemel.

We gaan de camper weer rijklaar maken en gaan, na twee mooie rustige dagen in Los Fayos, weer een etappe verder. Ook nog even naar het winkeltje gegaan om een brood te halen. Moest even wachten omdat de leverancier nog niet geweest was (10 uur)

Dan de camper verlossen van zijn vuile water en schoon water tanken voor twee euro de 100 liter en we vertrekken om 10.25 en het is al 25 graden!

Na tien minuten zien we een mooie schaduwrijke parkeerplaats en gaan daar eerst koffie drinken.

We gaan weer verder over de N122 en komen door Tarazona en dan weer op de N122.

We rijden om Tudela heen, stukje snelweg en dan op de N121.

Het stuk wat we nu gereden hebben worden heel veel gewassen gekweekt, maar ook druiven en rijst!

Het is ook redelijk vlak en we zien de uitlopers van de Pyreneeën.

We komen om 12.15 aan op de camping van het plaatsje Olite en het is 32 graden!

Schrijven ons in en mogen zelf een plaatsje uitzoeken.

Er staat bar weinig, zo’n drie caravans dus ruimte genoeg om een mooi plaatsje uit te zoeken.

We installeren ons en tafel en stoelen er uit en daarna eten.

We hebben een mooi uitzicht op de uitlopers van de Pyreneeën en daar staan honderden windmolens op. Het is niet zo gek want het waait hier nogal en dat is met deze warmte wel lekker.

Vanwege het warme weer besluiten we om deze middag siësta te houden en weinig meer te ondernemen.

Ik loop nog wel een rondje en zie dat er heel veel vaste huisjes zijn, de camping is maar bijzaak denk ik.

Maar de ene camper na de andere camper komt binnen en het wordt nog druk.

Na de thee nemen we een wijntje/biertje en Bep gaat tegen zevenen aan het eten beginnen.

Olite is een stadje met ong. 4000 inwoners en morgen zullen we de fietsen er af halen om daar naar toe te rijden.

We eten achter de camper omdat het daar schaduw is en geen wind.

Samen afwassen en ik gooi de vuilnis weg en heb meteen mijn avondwandeling gehad!