Peniscola

6 mei 2022 - Peñíscola, Spanje

Vrijdag 6 mei

Gisteravond wilde Bep het Bevrijdingsconcert kijken dus heb ik de eerste helft op de iPad Marseille- Feyenoord  gekeken. Tweede helft met een schuin oog naar de TV omdat zoon Kees belde en die ook weer blij was dat hij zijn vrouw en kinderen die avond van Schiphol kan ophalen.

Het bleef 0-0 en Feyenoord heeft een ticket voor de finale tegen AS Roma in Tirana verdiend.

Slot heeft er een hecht team van weten te smeden en een goed collectief. En natuurlijk ook wat euro’s verdiend voor Feyenoord. “ You never walk alone”

Vanmorgen prachtig weer, blauwe lucht en de Spaanse zon waarvoor we naar Spanje zijn gegaan.

Afscheid genomen van de Engelse buurman en de Duitse buurman zien rangeren om hem te zien vertrekken.

Wij ook de boel rijklaar gemaakt en vertrokken om 9.50 uit Eucaliptus, zoals het plaatsje eigenlijk heet.

De Tom Tom had weer een kortere weg gevonden maar is wel smal zonder bermen! Komen nog wat auto’s tegen en moeten elkaar voorzichtig passeren. Komen op de N 340 en rijden langs badplaatsen met veel appartementen.

We komen om 10.50 aan op camping Los Pinedos in Peniscola. Ingeschreven en een mooie plaats met zon en wat schaduw. Ons geïnstalleerd en koffie gaan drinken.

Het is goed bezet, er zijn niet veel vrije plaatsen over en ligt een stukje van zee.

We eten buiten en Bep wil een rustige middag houden en dat doen we dan.

Wat lezen en kijken wat we kunnen doen.

De Aldi is hier 200m vandaan en daar lopen we even naar toe en nemen wat boodschapjes mee.

Peníscola is een toeristische stad en heeft bijna 7500 inwoners.

Het is al een hele oude stad, want Feniciërs, Grieken, Romeinen, Byzantijnen en Arabieren hebben hier gewoond.

De oude stad was de thuisbasis van de tegenpaus Benedictus XIII, die hier in 1411 zetelde.

Ook staat hier een 14 eeuwse burcht op een rots, 64 m boven de zeespiegel. Het is tussen 1294 en 1307 gebouwd op de ruïnes van een Arabische Citadel, morgen gaan we dat bekijken.

Verder dus rustig aan, koppie thee en een wijntje en nog Nederlandse praters dus gaan we laat eten.

Het was al met al een heerlijke dag.

1. Huberdina Schouten:
    7 mei 2022
    Wat maak je er iedere reis een hoop werk van om ons mee te laten genieten van jullie vakantie, de geschiedenis van de desbetreffende steden en dorpen en de foto's heel bijzonder, op Uitdam weinig nieuws, Freddy is druk bezig met verhuizen, op nummer 2 geen enkele activiteit tot nu toe, wil het kippenhok van Freddy hebben en komt te staan waar nu het schuurtje staat, maar wanneer,we weten het niet, goede reis verder en de groeten aan Bep.