Mooi weer

5 mei 2022 - L'Eucaliptus, Spanje

Donderdag 5 mei,  Bevrijdingsdag

Gisteravond naar Real Madrid- Manchester City gekeken. Manchester stond in de 89ste minuut nog met 0-1 voor en Real had nog geen schot tussen de palen gegeven. In de blessuretijd werd het toch nog 2-1 en verlenging. Na een makkelijk gegeven strafschop werd het door Benzema 3-1 en Real gooide alles in de strijd om die stand over de streep te trekken en is de tweede finalist voor de finale in Parijs.

Dan nog nieuws kijken, met veel wateroverlast in Valencia en droogte in Nederland!

Maar de weersverwachtingen gaan nu toch de goeie kant uit.

Vanmorgen zon maar toch ook wat wolken. Maar de temperatuur is goed.

Eerst wat klusjes en dan buiten koffie drinken.

De fietsen staan klaar maar eerst even bijappen met de fam. Seevinck die het er naar de zin hebben in Schotland.

Dan op de fiets, eerst het dorp door dat alleen maar uit appartementen en huisjes bestaat.

We komen op een weg/fietspad dat ons naar het volgende dorp brengt, Els Muntells dat ruim 500 inwoners heeft. Weinig mensen op straat en ook een ongezellig dorp. We fietsen er door en dan moet je maar raden waar je heen moet want er is niets aangegeven. We willen niet op de doorgaande weg omdat de auto’s daar flink hard rijden. Via een omweg komen we langs een betonnen kanaal dat ons naar Sant Jaume d’Enveja brengt en dat 3500 inwoners heeft. Daar rijden we doorheen en dit dorp is ook niet echt spectaculair, maar ook een kerkje!

We gaan over de brug die over de Ebro gaat wat een behoorlijke klim is! Komen in Deltaebre, dat 11.500 inwoners heeft. Daar is een Lidl en daar rijden we naar toe. We nemen wat boodschappen mee en zien dat het vlees hier veel goedkoper is dan in Nederland. We fietsen weer over de brug terug en meteen links af langs de Ebro waar een mooi fietspad is. Maar we moeten ergens rechts af en gaan een paar straten door en komen weer bij het betonnen kanaal waar we nu links af gaan. (Ik houd van een rondje rijden!).

Maar dat moeten we ook een keer rechts af slaan en via Google Maps komt het goed. Tussen de rijstvelden door waar diverse boeren druk zijn om het land te bewerken. Het is ook een grindweg en dan moet je goed uitkijken niet in een kuil te belanden, dus ogen goed op de weg.

We komen goed uit en rijden weer de nederzetting door en komen bij de camping uit.

Bep gaat nog een handwasje doen en ik verzorg de fietsen. Dan gaan we genieten van de zon die vandaag heerlijk schijnt en de luifel uit moet.

Vannacht ook de familie Honingh uit Marken herenigd vanuit Cran Canaria die er een heelijke week op hebben zitten

Ik ga eerst douchen en daarna Bep. Ondertussen hebben we buren gekregen, een enorme camper, tandemasser, met aanhangwagen, kan net op de plek staan. Al een ouder type en moet ook hem opkrikken om recht te krijgen. Is steeds in de weer om een Spaanse gasfles aan te sluiten. Is ook in Marokko geweest maar gaat nu niet, is te heet daar.

Wij aan de thee en daarna een wijntje. Er komt wat meer wind en moet even een scheerlijn aan de luifel maken, maar het is evengoed heerlijk.

Bep gaat weer met het eten in de weer en ik de luifel opruimen en dit even typen.

Na het eten de fietsen weer achterop zodat we morgen weer naar de volgende etappe kunnen vertrekken

1. Diane Honingh:
    5 mei 2022