Slane

30 augustus 2018 - Slane, Ierland

Donderdag 30 augustus

Gisteravond waren er dus twee campers bij gekomen waarvan één Nederlander met een Mercedes 1113, een off de road, soort vrachtwagen. Een vader met twee zoons dachten we maar ze zochten helemaal geen contact dus weten we het fijne er niet van.
Ook was het een mooi gezicht de bijna volle maan die over de haven scheen.
Vanmorgen er op tijd uit, de lucht zag grijs maar er was geen wind. De sanitaire handelingen in de camper en na het eten zijn we gaan wandelen.
Kees en Natascha waren in het voorjaar een weekend in Dublin. Zij waren ook naar Howth gegaan om daar een wandeling te maken. Dus gingen we vanmorgen al om 8.45 op pad om die wandeling te maken.
Het eerste stuk gaat langs de huizen omhoog en even verder, na het parkeerterrein, gaat het pad over in steenslag. We hadden een stuk omhoog gelopen en toen kwam het paadje wel erg dicht naar de rand van de heuvel dat Bep besloot om terug te gaan. Ze heeft hoogtevrees en dat is erg vervelend en je mist ook veel!
Dus ik alleen verder en Bep terug naar de camper. Het is inderdaad soms smal en dicht bij de rand en dat gaat steil naar beneden. Ik kwam nog een paar mensen tegen en liep zo naar de vuurtoren toe waar je een prachtig uitzicht hebt. Jammer dat het niet helder was. Bovenop kom je bij een parkeerplaats en daarvandaan weer naar beneden wat eenvoudiger is. Ik kwam bij het station uit en dan is het nog een klein stukje naar de camper.
Zag ook nog een enorme zeehond in de haven. De Nederlandse buren waren ondertussen vertrokken en Bep zette koffie. Daar dus eerst koffie gedronken en om 11.20 vertrokken we uit Howth. Eerst nog tanken bij de Tesco en dan over de M2 wat later de N2 wordt naar Slane.
Daar zou een camperplaats zijn met alle voorzieningen. Die hadden we nodig om het vuile water en dat van de WC te lozen. We kwamen er om 12.45 aan na 63 km gereden te hebben. In eerste instantie leek het wel of er niemand was want kloppen, bellen en roepen bracht niemand naar voren. Even overlegd in de camper en ik er nogmaals heen en zag een meisje lopen. De "manager" was er niet maar ik kon hem neerzetten, de "manager" kwam wel langs! Dus dat gedaan en Bep meteen een klein wasje en ik het vuile water lozen. Daarna eten. Het is heerlijk weer en er is een picknick tafel waar we aan gaan zitten. Bep haken en ik de route voor morgen bekijken. Het is een boerencamping en ook het sanitair is nou niet wat je zou willen. De boer rijdt langs met z'n John Deerne met een grote kunstmeststrooier er achter. Hij stopt om het hek open te maken en we maken een praatje met hem. Hij heeft de boerderij over gedaan aan zijn twee zoons en is zelf ook aanwezig voor de klusjes. Zijn vrouw bestiert een hostel en kleine camping want als boer heb je geen pensioen. Dit jaar is bijzonder want in april lag hier één meter sneeuw, nog nooit voorgekomen en ook zij hadden een bijzondere droge zomer gehad. Ik hoop dat het zo blijft want de zomer duurt tot 22 september! Als tegen vieren de zon af en toe achter de wolken verdwijnt wordt het toch frisser en besluiten we om de thee binnen te nuttigen. We zijn nu niet meer de enige want er is een Engels stel met camper bijgekomen. Ook het wijntje drinken we binnen en als Bep met het eten gaat beginnen komt er nog een binnen, staan we met z'n drieën.

1. Rene Ouderling:
    31 augustus 2018
    Slane? weet het niet helemaal zeker maar "Slane Castle" is een historische lokatie waar veel bekende bands concerten geven, zoals U2, Celtic Women (Ierse volksmuziek), Red Hot Chili peppers, Gun's & Roses e.d.
    Het schijnt best een mooie locatie te zijn.