Dieulefit

13 september 2019 - Dieulefit, Frankrijk

Vrijdag 13 september

Gisteravond was het windstil maar wel wat fris om nog buiten te gaan zitten. Bijna volle maan en veel licht en niet zoveel sterren te zien.
Vanmorgen weer strak blauwe lucht maar wel te fris om buiten te gaan ontbijten. Brood gehaald en de eigenaresse stond nu zelf in de winkel. Na het ontbijt wat klusjes rond de camper en dan aan de koffie. Als we weg willen gaan maken we eerst nog een praatje met de Duitse buurvrouw die weer een rondje gaat fietsen. Heeft haar ouders nog (87en85) en heeft wel ideeën over ouderenzorg maar dan moet ze wel eerst de Lotto winnen!
Dan gaan we naar de markt die niet te vergelijken is met de markt in Forcalquier en Riez die veel groter zijn. Maar toch een kleedje gekocht en wat groenten en fruit. Lopen terug door de winkelstraat waar niet zoveel te beleven valt. Ook bij de Poterie gekeken waar ze nog zelf potten bakken. Dan langs het terras waar ook meestal Muk zit, die wij ook kennen van op de camping, jaren geleden, en die hier nu woont maar niet gezien. Komen wel Francois tegen die lopend naar de Press gaat omdat hij vandaag de auto daar niet kwijt kan. Ik vroeg nog of ik met hem mee moest lopen want het kost hem heel veel moeite om dat stuk te lopen. We zijn tegen half één weer terug en Bep gaat wat wassen en ik haal mijn fiets er af. Dan gaan we eten in de schaduw want het is behoorlijk warm vandaag. Nadat ik afgewassen heb ga ik een stukje fietsen. Bep blijft bij de camper omdat zij het te warm vindt. Het is dan ook 35 graden onder de luifel! Ik fiets naar de camping van Poët Laval om te kijken of is daar nog bekenden tegenkom. Hier kwamen Willem en Gerda veel omdat hun zoon even verderop in Souspierre woont. De camping is nog camping, niet veel veranderd, en voor 1/4 bezet. Maar kan geen bekenden ontdekken en rij verder met de fiets naar Souspierre om te kijken of ik daar een Nederlands nummerbord bij hun zoon kan ontdekken. Maar dat is ook niet zo dus teruggegaan. Bij Poët Laval rechts af waar je langs Dieu Grass komt. Dan kom ik weer in Dieulefit en rij ook nog langs de woning van Muk die ook ooit op de camping heeft gestaan en nu al enkele jaren hier in Dieulefit woont. Ik zag niemand maar op de brievenbus stond wel een Nederlandse naam dus zal ze er nog wel wonen. Dan via de Super U terug naar de camping waar Bep in de schaduw zit te breien. Het is al een poosje theetijd en daarna heeft de klok al lang 5 geslagen als we een wijntje/ biertje gaan drinken. Komen in gesprek met onze Duitse buurvrouw die geen alcohol drinkt. Onderwijl komt Francois met een cadeau. Een prachtige bloempot voor aan de muur, ook heeft hij nog een potje eigengemaakte jam mee. We bedanken hem en Bep loopt even mee om ook Jaqueline te bedanken. Het is al half acht als Bep met het eten gaat beginnen. Het is dan ook nog heerlijk buiten. Het is dan ook bijna half negen als ik klaar ben met de afwas. Vanavond kunnen we nog wel een tijdje buiten zitten want het Nu nog 24 graden! (20.40) Vanmorgen wel weer lege plaatsen maar vanavond de camping bijna weer vol!

1. Diane Honingh:
    13 september 2019
    Wat een heerlijk weer! Jullie treffen het echt deze reis.
    Had je veel km gefietst? Hoe is de stand van skip bo? Fijne avond X