Dieulefit

15 september 2019 - Dieulefit, Frankrijk

Zondag 15 september

Gisteravond toen ik klaar was met de afwas en het blog hebben we buiten nog twee apellen Skip Bo gedaan. Ik won ze alle twee dus nu de stand gelijk, 6-6.
Daarna nog even TV gekeken.
Vanmorgen weer prachtig weer en hebben we afscheid genomen van onze Duitse buurvrouw die om even over achten vertrok. Daarna brood halen want de bakker is hier elke dag open.
Na het eten Bep binnen de boel kuisen en ik de camper van water voorzien.
Dan aan de koffie en daarna nog het stadje in om te kijken of we iets konden ontdekken om aan Jaqueline en Francois te geven. Ik dacht aan twee Cigales, maar in heel Dieulefit geen Cigale te vinden. Dus dan maar wat anders gekocht. Ook een beetje afscheid genomen van Dieulefit maar misschien komen we ooit nog een keer langs. Dan terug naar de camper waar we eerst een wijntje nemen om google translate op te starten!
We zouden eigenlijk vandaag weg maar we zijn uitgenodigd om vanmiddag bij Jaqueline en Francois te komen eten. Ook Antoine en Armel zijn uitgenodigd. Dus blijven we tot morgen.
Om half één komt Francois ons halen en gaan we mee naar de Lodge die naast hun nederzetting staat. Eerst even een rondleiding gekregen en gezien dat het net een woonhuis is. Drie slaapkamers, grote badkamer, keuken, TV en een behoorlijke kamer en balkon. Bep overhandigd Jaqueline de presentjes en vindt het erg leuk. De tafel is gedekt en we gaan eerst aan een soort bowl van Port met chips, pinda's, radijs en tomaatjes. Antoine heeft de rosbief in de oven gezet en als die opgediend wordt smaakt het heerlijk. Samen met een roseetje en salade. Antoine en Armel zijn af en toe weg om de nieuwe gasten te verwelkomen. Als dat op is gaan we aan de kaas, met rode wijn, die Jaqueline speciaal Hollands heeft gehouden. Als dat op is hebben we nog een dubbeldekker, een soort tom pouche. We praten nog wat verder, dat steeds makkelijker gaat, en gaan tegen vijven dik en rond naar de camper. De vijf zit in de klok maar we nemen maar een kop koffie! Even bijkomen van de maaltijd die we net gehad hebben!
Studio Sport kijk ik niet want de belangrijke uitslagen weet ik wel die gisteravond gespeeld zijn. Ruim de luifel op en Bep wast af.
We zijn al 18 jaar geleden hier in Dieulefit voor het eerst gekomen en hebben er veel herinneringen aan. We hebben de camping zien veranderen naar deze tijd. Jonge mensen gaan niet meer met de caravan op pad, nemen hun lease auto en willen comfort. Vandaar de veranderingen van vele campings. Ook vinden wij niet de gezelligheid terug in de stad. Ook omdat wij niet meer in het hoogseizoen komen en er meer georganiseerd wordt. Maar het klimaat is hier geweldig, het regent hier bijzonder weinig en de temperatuur is prima en dat is ook wat waard. Dicht bij de stad en winkels en mooie wandelroutes.
Tegen achten eten we nog wat en gaan even de route bekijken voor morgen. Vanavond ook weer afwachten of Winston voor de deur komt maar ik reken er niet op!