Forcalquier

8 september 2019 - Forcalquier, Frankrijk

Zondag 8 september

Gisteravond naar de beste zangers gekeken en nog wat andere programma's. Nog even buiten gekeken en ook deze avond weer een hele heldere lucht met een halve maan en miljoenen sterren.
Vanmorgen weer een strak blauwe lucht met de zon. S'nachts koelt het best af maar als het een uur of tien is, is het weer lekker buiten. Nadat ik brood gehaald heb gaan we eten en daarna werk aan de winkel! Bep wil wassen en ik ben de man van de hand en spant diensten! Maar ook ik heb mijn werkjes om de camper weer te verfrissen. De was hangt om half elf en dan gaan we aan de koffie. Zoals ik net schreef, dan is het weer heerlijk buiten. Als de koffie op is gaan we naar het stadje. Het carillon speelt als wij er naar toe lopen. Tot onze verassing is er een Vide Grenier (rommelmarkt). En een behoorlijke grote ook. Ik heb een paar jaar geleden op een rommelmarkt een kleine, op schaal, Massey Ferguson goudbuik gezien en heb er nu nog spijt van dat ik die toen niet gekocht heb. Ik kijk er nu nog steeds naar uit of er nog zoiets te koop is. De hele markt overgelopen en heel veel rommel gezien wat wij al lang weggegooid hebben! Dan weer terug en maar een wijntje genomen. Daarna gegeten en ik wilde deze middag nog een rondje gaan fietsen maar Bep bleef liever bij de camper om de was af te werken! Ik had op mijn telefoon een route bekeken om naar St Maime te gaan. Forcalquier ligt wat hoger en ik ging lekker naar beneden met wel 44km/u! Maar toen het weer wat begon te stijgen eerst even op mijn telefoon gekeken. Was een stuk te ver gereden en moest dus weer terug! Dan een klein weggetje ingeslagen maar dat was steil omhoog en ik moest in z'n één met volle ondersteuning! Wil de verloren tijd inhalen en kijk weer niet op mijn telefoon en ben weer bijna terug in Forcalquier! Dan nogmaals om m'n telefoon de weg bekeken en in St Maime aangekomen. Maar daar niet rondgekeken want wilde niet te laat terug komen. Dus de D13 genomen naar Mane waar een kasteel boven aan het dorp staat. Wel vals plat en behoorlijk tegenwind en mijn blokjes die aangeven hoe vol mijn batterij nog is lopen terug! Ook daar niet de boel verkend maar doorgereden naar Forcalquier. Was tegen vieren weer terug. De rit die ik bedacht had was 20km maar werden er 31! Bep had de was reeds in de kasten gelegd en was verrast dat ik er al was. Dan naar het zwembad om mijn zweetdruppels af te spoelen. Bep had inmiddels dochter Diane aan de telefoon en praten even bij. Na de thee weer een wijntje en kregen de familie uit Marken op face time. Ook daar bijgepraat en aangehoord dat de jongste kleinkinderen het fijn vinden op de basisschool.
Om 18.40 gaan we naar binnen omdat het fris wordt buiten. Bep gaat aan het eten beginnen en ik ga proberen deze dag weer te beschrijven. We eten weer heerlijk en Bep wast ook af terwijl ik Studio Sport kijk. Daarna even kijken of Winston vanavond bij ons aan de deur komt. Moet hij de koffer maar even aan de buren afgeven!