Catral

5 mei 2024 - Catral, Spanje

Zondag 5 mei Bevrijdingsdag

Gisteravond de serie op België verder gekeken. Het was een hele verandering, nu moesten we alles open zetten om de warmte buiten te houden en afgelopen week s’ avonds de kachel aan! Maar dit bevalt beter.

Vanmorgen weer stralend weer en de Pauw en de Haan hebben hun keurig gedragen, ik hoorden ze pas om half acht!

Vandaag ook moederdag in Spanje en Bep wil daar misbruik van maken omdat het volgende week ook in Nederland is!

We doen rustig aan deze zondagmorgen want de volgende etappe is niet zo ver.

Als ik het bord achter op de fietsen doe spreek ik m’n buurvrouw. Het blijkt geen Spaanse te zijn maar een Engelse. Dus kunnen we elkaar goed verstaan en ook komt haar man er bij en Bep ook. Wonen hier in Spanje, niet ver van waar ze nu staan. Hebben een camper en daar maken ze af en toe ritjes mee door Spanje. Gaan één keer per jaar naar Engeland, in juli en augustus als het hier heet en druk is. Het ene jaar per vliegtuig en het andere met de camper en dan bij Calais over. Hele verhalen en daarom vertrekken wij om half elf uit Molino de Secura en het is 28 graden!

Twee dagen geleden hadden we nog ijs op het dakluik en nu dit!

We rijden naar de A7 en halverwege de rit gaan we nog een kop koffie drinken. Dan nog het laatste stukje naar Catral waar een camping is waar we twee jaar geleden ook gestaan hebben. Ook Twan en Lisette hebben hier wel een maand gestaan en gaan deze winter hier ook naar toe.

Het inschrijven duurde nogal wat want het was hartstikke druk met mensen die weg gingen. We kregen een plaats toegewezen en daar naar toe gereden en ons geïnstalleerd  we blijven hier een week en dus even uitpakken. We drinken eerst nog een kop koffie en dan gaat Bep de winterkleren oppakken en de zomerkleren voorin leggen. Ik haal dan de fietsen er af want je kunt hier goed fietsen. We eten voor het eerst buiten, het is heerlijk! Dan maak ik nog een kleine verkenningsronde om te kijken waar alles is. Het zwembad houden we voor morgen want vandaag erg druk!

Het is een enorme camping met alles erop en eran. We houden het rustig vandaag, wel maken we gebruik van de douche die groter is dan in de camper!

Na de thee een wijntje/ biertje en we eten binnen omdat ik ook studio sport wil kijken.

Onze zoon met zijn zoon zitten op de tribune en zien dat Volendam het niet red tegen Ajax (1-4) en dat ze degraderen naar de 1e divisie. De heen en weer is weer uit het dok gehaald!

Vanmiddag was er wat sluierbewolking en een windje wat wel lekker was, evengoed 28 graden! Vanavond is het heerlijk om buiten te zijn.

1. Tom:
    6 mei 2024
    Lekker een week genieten op dezelfde plek! Kunnen jullie even bijkomen van het opeens hete weer ;)!
  2. Diane Honingh:
    6 mei 2024
    Ik ben het met Tom eens: heerlijk even een week op dezelfde plek. Geniet lekker van het mooie weer!! Dikke kus
  3. Natascha:
    7 mei 2024
    Dat ziet er heerlijk uit! Eindelijk zomer!☀️

Jouw reactie