Mendagorria

12 juni 2024 - Puente La Reina, Spanje

Woensdag 12 juni

Gisteravond dacht ik, ik zal toch even proberen of de schotel  Astra 3 pakt. En ja, we hebben weer beeld via de schotel en dus Nederlandse zenders.

Maar Bep wilde graag kaarten en na Oranjezomer de kaarten op tafel. Bep won alle twee de spellen (fanatiek!) zodat de stand weer gelijk is, 15-15.

De fractieleiders zijn er uit en nu kunnen de poppetjes ingevuld worden en hebben we weer een regering!

Vanmorgen mooi weer al zijn er nog wel wat wolkjes. Als we de camper weer in orde gemaakt hebben voor de volgende etappe vertrekken we om 10.10 uit Haro.

We rijden naar de N232 wat een mooie rustige weg is door de velden met Rioja struiken gaat.

Om Logroño heen is het druk om deze grote stad.

De druivenstruiken worden minder maar wel veel meer landbouwgrond, het is een  vierbaansweg die wel drukker is. Ook is het heuvelachtiger. We drinken koffie bij een tankstation en onderweg hadden we een tankstation gezien die de diesel voor €1,24/L verkocht!

We slaan af bij Puente la Reina, een stadje dat aan de Camino ligt die naar Santiago de la Compostela gaat. Dan nog 7 km rijden naar Mendigorria waar de camping ligt. Op deze  camping  hebben we 15 jaar geleden gestaan toen we nog met de caravan waren. Bep vierde daar haar verjaardag en dat was 15 jaar geleden en niets veranderd!

Ingeschreven en mochten een plaatsje uitzoeken. Maar het was onduidelijk hoe de plaatsen verdeeld zijn. De camper neergezet en Bep was het er niet mee eens en ook de Nederlandse buren kwamen zich er mee bemoeien en die zeiden dat we hem zo wel konden laten staan. Maar zekerheid voor alles en Bep had een plaatsje uitgezocht wat wel duidelijk was en de camper daar neergezet. Het was inmiddels prachtig weer, alleen er staat een behoorlijke noorden wind. We zetten de camper zo dat we in de luwte kunnen zitten. Eerst nog een kop koffie gedronken en daarna eten. Ik een verkenningsronde en een muntje voor de wasmachine gehaald, kunnen we morgen wassen! Ook nog een wandel en fietskaart gevraagd maar of dat hier kan in het heuvelgebied? Volgens de juffrouw achter de balie kon zij dat ook en waarom wij niet! (50 jaar ouder!)

Lekker van de zon genieten deze middag en morgen zien we wel, eerst wassen!

Ik loop nog een rondje voordat we aan de thee gaan als we aan een wijntje zitten komt de buurman even buurten. Hebben een verlengde Mercedesbus gekocht uit 2020 en rijden er al twee jaar mee door Europa. In de wintermaanden doen ze ook campers wegbrengen in Amerika en Australie. Willen als hij volgend jaar met pensioen kan (64) ook reizen in Zuid Amerika en Vietnam maar dan een auto of camper huren daar. Gaat volgend jaar naar Marokko en hebben samen met zijn vrouw veel plannen. Zijn ook in Namibië geweest en Botswana.

Bep gaat om 7 uur met het eten beginnen en dat eten we binnen op vanwege de wind en dat de zon achter de bomen verdwijnt.

Vanmiddag heerlijk van de zon genoten, het was weer een prachtige dag

1. Diane Honingh:
    12 juni 2024
    Is ma niet veranderd in 15 jaar of de camping 😂😂
  2. Tom:
    14 juni 2024
    Het Skip Bo kampioenschap is weer spannend! Jullie staan ook weer op een mooie plek!

Jouw reactie