Mendigorria

13 juni 2024 - Puente La Reina, Spanje

Donderdag 13 juni

Gisteravond TV gekeken en we durfden het alle twee niet om te gaan kaarten, bang om op achterstand te komen.

Vannacht was het koud en vanmorgen slechts 12 graden in de camper. Maar de zon schijnt op de camper en dan is het zo warm als je de verduistering weghaalt. Ook hoor je hier zoveel vogels fluiten, mooi!

Vandaag is het wasdag, ik had gisteren een muntje voor de wasmachine gehaald, alle was bij  elkaar gezocht en dat er in gestopt. Na het eten lijnen spannen en de was ophalen. Bep had veel was dus alle lijnen vol en ook het rekje nog!

Ook de binnenboel moest gestoft en gezogen worden! Dan aan de koffie. Er zijn er veel vertrokken vanmorgen dus lege plekken en de “tuinman” had bedacht om de sproeiers aan te zetten. Met een windje kwamen er wat druppeltjes op Bep haar was en daar was ze niet blij mee! Maar het is prachtig weer en een droger kan er niet tegenop!

Als we gaan eten kan ik de lijnen opruimen, alleen het rek blijft nog staan met een paar dingetjes. We eten onder de boom die schaduw geeft. Na het eten ga ik toch een stukje lopen, naar het dorp Mendigorria. Het is een hele klim naar de kerk, Iglesia de San Pedro Apóstol. Mooi groot gebouw dat uit de 16e eeuw is en de vervanger van zijn voorganger uit de middeleeuwen maar op slot. Ik loop naar het gemeentehuis en wil net binnen stappen als er iemand uit komt. Een jonge man, de helft van mijn leeftijd denk ik, en kan gelukkig Engels.

Er is weinig documentatie over Mendigorria maar geeft me nog wel enkele tips. Hij praat meestal Basks dat hier in Baskenland gesproken wordt, een Spanjaard kan dat niet verstaan net zoals wij het Fries niet verstaan!

Ik loop omhoog door de steile straatjes en enkele trappen en kom bij nog een kerkje, ook op slot, Iglesia de Santa Maria uit de 13 e eeuw. Je hebt daar wel wat uitzicht maar wordt belemmerd door bomen.

Dan ga ik weer terug naar de camping waar Bep haar breiwerk heeft neergelegd en is gaan lezen.

We nemen wat te drinken en als de klok 4 uur heeft geslagen, een bakkie thee. Daarna nemen we een heerlijke douche voordat we een wijntje nemen.

Bep maakt weer wat lekkers voor het diner dat we buiten opeten omdat het nog heerlijk is.

Daarna kunnen we nog lekker buiten zitten.

1. Diane Honingh:
    13 juni 2024
    Jemig… zijn jullie met een weeshuis op vakantie? Wat een was!!
  2. Tom:
    14 juni 2024
    Aha! Daar heeft Sanne dat opsparen van al haar was vandaan, hahahaha! Binnenkort wel weer doorgaan met Skip Bo kampioenschap hoor ;)

Jouw reactie